Duiken we diep de geschiedenis in van Rolls-Royce, dan was het Britse bedrijf een rasechte koetswerkbouwer. Na enkele decennia “volumemodellen” te bouwen (denk Ghost, Phantom, Wraith) heeft het terug de smaak te pakken. Dat doet het via de “Tail”-modellen. Na de Sweptail coupe en Boat Tail cabrio, is het nu tijd voor de Droptail roadster.
Imposante verschijning
De Droptail laat zich meteen herkennen door een opvallend detail. Want hoewel hij de lengte heeft van een klein schiereiland (5,3 meter), is dit toch een rasechte tweezitter. Daarnaast is dit ook een ongelooflijk mooie roadster. Sierlijke moderne lijnen en een ongelooflijke aandacht voor detail. Dit eerste exemplaar gaat door het leven als “La Rose Noire” en daarbij voert rood de boventoon.
Dan hebben we het niet enkel over de True Love-lakkleur maar ook over de geometrische figuren op het achterdek die het vallen van rozenblaadjes moeten uitbeelden. Ook binnenin trekt het thema zich door over het dashboard. Daarop prijkt een mozaïek van maar liefst 1.603 stukjes die vallende rozenblaadjes symboliseert. Centraal op het dashboard kaapt een Audemars-Piguet-horloge de aandacht. Of dacht je dat Rolls een horloge van Casio zou installeren?
Wacht, hoeveel?!
Onderhuids sluimert een 6.6-liter V12. Goed voor vlot 600 pk en een sprint naar de honderd onder de 5 seconden. Deze La Rose Noire Droptail is dus niet enkel bloedmooi maar ook nog eens bloedsnel. Daarnaast is hij ook nog eens hyper-exclusief. Zo zal Rolls-Royce amper 4 stuks van deze Droptail bouwen, telkens aangepast aan de smaak van de klant.
Dat die klant extreem vermogend moet zijn spreekt eigenlijk voor zich. Zo doen prijzen de ronde van om en bij de 20 miljoen euro voor deze La Rose Noire Droptail. En zo lijkt een Bugatti Chiron plots een auto voor het plebs…