Na een carrière van vier jaar krijgen de compacte modellen van Seat een facelift. De vaste waarde in het gamma, de Ibiza, en de populaire SUV Arona worden tegelijk onder handen genomen. Dat klinkt alsof Seat het roer niet radicaal omgooit bij deze facelift, en dat klopt. Althans voor de Ibiza. Diens lichtblokken krijgen voortaan standaard led-technologie, nieuwe velgdesigns, en het nieuwe Seat-logo. Net zoals op de Leon schrijft de Ibiza zijn naam voortaan volledig in sierlijke letters op de achterklep.
De Arona rijdt naar buiten met een nieuwe voorkant: een gewijzigde bumper, nieuwe mistlampen, en achteraan een nieuwe dakspoiler en diffusor. Ook de compacte SUV krijgt led-technologie in de lichtblokken, nieuwe velgdesigns, het nieuwe Seat-logo en de nieuwe schrijfwijze van zijn modelnaam. Een nieuwe Xperience-uitvoering verhoogt de SUV-looks van deze Arona nog meer.
Binnenin zijn de wijzigingen iets diepgaander. De Ibiza en Arona krijgen een nieuw dashboard met zachtere materialen, nieuwe ventilatiemonden, een ergnonomischer stuur en een groter, hogergeplaatst infotainmentscherm. Dat is ofwel 8,25 of 9,2 duim groot, kan draadloos met Apple CarPlay en Android Auto worden verbonden, en krijgt een virtuele spraakassistent die je aanspreekt met “Hola Hola”.
Verder kreeg in beide modellen de rijhulp nog een update, met onder meer een Travel Assist. Op motorvlak blijven de Ibiza en Arona te bestellen met benzinemotoren en met een versie op CNG.