Seat houdt zich aan zijn belofte. De Spanjaarden kondigden een hybride Tarraco aan, en die is nu een feit. De grote Spaanse SUV leent de plug-inhybride aandrijflijn van de Volkswagen-groep, die je ook al kent uit de Golf GTE en Seat Leon e-HYBRID.
Gezien zijn formaat en gewicht krijgt de Tarraco de krachtigste variant van die aandrijflijn. Die gebruikt nog steeds een 1,4 liter grote benzinemotor van 150 pk en een elektromotor van 85 kW (115 pk) in de versnellingsbak met dubbele koppeling. Het resultaat is hier goed voor 245 pk en 400 Nm.
49 kilometer
De batterij van 13 kWh levert de Seat Tarraco e-HYBRID een elektrisch rijbereik op van 49 kilometer volgens de WLTP-cyclus. Sluit je hem aan op een Wallbox van 3,6 kW, dan is zijn batterij volledig volgeladen na 3u30. De aandrijflijn geeft de grote Seat-SUV een CO2-uitstoot van 37 tot 47 g/km, waardoor hij nipt uitkomt onder de fiscale grens van 50 gram. De Tarraco e-HYBRID is beschikbaar vanaf de uitvoering Xcellence, en kost je minstens 47.750 euro.