De hoogmis van de automobiel in België heeft de deuren gesloten. Jep, het Autosalon van Brussel 2025 ligt weer achter ons. Met meer dan 300.000 bezoekers was het een absoluut succes voor de organisatie en de merken. Ook de bezoeker kwam met een duidelijke missie naar het salon, want maar liefst 32% van de bezoekers had daadwerkelijk aankoopintenties. Ook Autoscout24 was aanwezig op het salon om zich te vergapen aan al het blinkend metaal. Welke auto's zijn ons het meest bijgebleven? Kijk maar even mee!
Bugatti Bolide
Dankzij Bugatti konden we even compleet wegdromen met de Bolide. Een eerbetoon aan de W16 die in de nieuwe Tourbillon plaats moet ruimen voor een kleinere (nu ja) V16. Deze Bolide is een circuitspeeltje voor de hyperrijken.
Fiat Panda
Mag het wat realistischer voor je budget? Dan wist Fiat te charmeren met de nieuwe generatie Panda. De looks zijn guitig, de stekker trek je zo uit de snuit en de kanariegele kleur maakt duidelijk dat ‘ie zichzelf niet al te serieus neemt. Zo hebben we onze stadskarretjes graag!
Toyota Urban Cruiser
Bij Toyota stond het salon dan weer in het teken van een frisse wind. Met de Urban Cruiser wil het de bittere smaak van de eerder generische bZ4X wegspelen. De Urban Cruiser is weerom een EV, maar wel eentje die zijn zaken wat beter op orde lijkt te hebben.
BYD ATTO 2
BYD heb je natuurlijk niets te leren op EV-vlak, het merk sloot in 2024 de lijsten als grootste EV-bouwer ter wereld. Deze ATTO 2 zal zonder twijfel dit jaar mee aan dit succesverhaal bouwen. Compact, zuinig, ruim van binnen en betaalbaar.
Maxus eTerron 9
Dat niet élke EV mikt op efficiëntie, bewijst deze eTerron 9 van Maxus. Dit is een knoert van een elektrische pick-up met +400 pk en bombastische looks. Deze eTerron is, simpel gezegd, misschien wel het dichtste dat we in ons land bij de Tesla Cybertruck zullen geraken.
Tesla Cybercab
Over die Amerikaanse EV-bouwer gesproken. Ook Tesla stond op de Brussels Motor Show. Enerzijds met de Cybertruck, maar anderzijds ook met deze futuristische zelfrijdende Cybercab. Per 2027 in het straatbeeld! Toch als Elon het voor het zeggen heeft…
Lamborghini Temerario
Lamborghini zorgde dan weer voor een toefje paardenkracht met de Temerario. Zijn naam ga je waarschijnlijk continu vergeten, de 920 pk sterke V8 achterin met elektrohulp waarschijnlijk niet. Een waardige opvolger voor de Huracan, al zeggen we het zelf.
Corvette e-Ray
Moet het echter iets compleet anders zijn, dan kan je in België vanaf dit jaar ook wat eigenaardige auto’s op de kop tikken bij de dealers. Zo wordt enerzijds de Ford F-150 officieel gecommercialiseerd en brengt ook Hedin deze Corvette e-Ray naar het straatbeeld. Of er kopers zullen gevonden worden? Dat is een ander verhaal…
Dacia Sandero
Bij Dacia hebben ze waarschijnlijk geen schrik om kopers te vinden, want de Sandero is de best verkopende auto van Europa, met meer dan 300.000 exemplaren. De Roemeen doet het daardoor beter dan de Tesla Model Y én met een basisprijs onder de 13.000 euro maakt Dacia duidelijk waar de Europese klant naar zoekt: betaalbare mobiliteit.
BMW XM
Hij is niet nieuw, noch uitzonderlijk aantrekkelijk, maar toch wist de BMW XM onze aandacht te trekken op het Autosalon van Brussel. De reden? Milieugroep Extinction Rebelion gooide een welgemikte stinkbom voor de wielen van de XM, waardoor de volledige stand van BMW een geurtje had. Arme XM met zulke neusgaten …