Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

SsangYong Korando e-Motion: 339 kilometer op volle batterij

We hebben er even op moeten wachten, maar de eerste elektrische SsangYong is er. Die heet Korando e-Motion en moet op een volle lading 339 kilometer ver geraken.

Bij ons is het merk minder bekend, maar SsangYong mag zich het derde grootste Koreaanse automerk noemen, na Hyundai en Kia. Hoewel de constructeur van SUV’s zich de laatste jaren in financieel woelige wateren bevindt, heeft het wel nog tijd en geld gevonden om zijn eerste elektrische model klaar te stomen. En niet zomaar een, maar de stevig onderschatte Korando.

Dichtgetimmerd

De elektrische versie gaat door het leven als Korando e-Motion, en bindt een blauw strikje rond de verpakking van stoere SUV-looks. Zo krijg je blauwe accenten in de lichtblokken, op de achteruitkijkspiegels en in de flanken, en duikt die kleur ook binnenin op. Maar de grootste weggever van deze Korando met stekker is wellicht het dichtgewerkte radiatorrooster vooraan, een beetje zoals je de elektrische Volvo XC40 van de versies met verbrandingsmotor onderscheidt.

Vanafprijs

De Korando e-Motion gebruikt een elektromotor van 140 kW (190 pk) en 360 Nm, die de voorwielen aandrijft. Hij haalt zijn energie uit een batterijpakket met capaciteit van 61,5 kWh, en zou volgens de voorlopige WLTP-cijfers 339 kilometer ver moeten geraken op een volle lading. Meer details houden de Koreanen nog voor zich, al hebben we ons wel al laten vertellen dat deze SsangYong Korando e-Motion begin 2022 een vanafprijs van 38.990 euro moet krijgen.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer