Op onze markt mag SsangYong dan wel een outsider zijn, de Koreaanse constructeur profileert zich al sinds jaar en dag als SUV- en pick-upspecialist. Het vlaggenschip van het gamma is de Rexton, een SUV die in 2017 grondig vernieuwd werd. Nu krijgt hij opnieuw een facelift, en die springt meteen in het oog door zijn opvallend grote radiatorrooster.
Dat is een modegril die in Azië al jaren populair is, maar die nu ook steeds vaker zijn weg vindt naar Europese auto’s. Of naar Aziatische auto’s die in Europa verkocht worden. Gelukkig blijft het bij de SsangYong Rexton nog wel allemaal netjes binnen proportie. De led-koplampen vooraan kregen een nieuw ontwerp, net als de lichtblokken achteraan, die door een streepje chroom met elkaar verbonden zijn.
Ook binnenin wijzigt er het een en ander. We zien onder meer nieuwe zetels achteraan, een nieuw stuur en opgewaardeerde materialen voor de afwerking. De middenconsole krijgt een nieuw ontwerp, de achterbank een 12-voltaansluiting en twee USB-poorten. Het instrumentenpaneel is 12,3 duim groot, volledig digitaal en toont voortaan ook beelden van de nieuwe 360-gradencamera.
Motorupdate
Nog geen hybride of elektrische versie voor de Rexton: de SUV gebruikt nog steeds een 2,2 liter grote dieselmotor. Die is wel iets sterker: hij produceert voortaan 202 pk en 440 Nm. De versnellingsbak is wel nieuw: dat is voortaan een achttrapsautomaat met shift-by-wire, dus geen mechanische link meer tussen de hendel en de versnellingsbak. Met een intelligente snelheidsregelaar, dodehoek- en rijstrookhulp, uitstapwaarschuwing en waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto is ook de rijhulp helemaal up-to-date.