Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

SsangYong Tivoli springt op de driecilinder

Dankzij de Tivoli brak SsangYong door bij het grote publiek in Europa. Het Zuid-Koreaanse merk doet er dan ook alles aan om de crossover relevant bij het publiek te houden. Met een nieuwe driecilinder benzine bijvoorbeeld.

Vijf jaar geleden debuteerde de Tivoli, SsangYongs eerste product onder de vleugels van Mahindra. Een crossover die het Zuid-Koreaanse merk liet doorbreken bij het grote publiek in Europa. Ook al teerde ‘ie op een wat ouderwetse 1.6 benzine (zonder turbo). Anno 2020 is zowel de Tivoli als het motorenpallet opgefrist. Daar komt nu ook nog een 1.2 turbobenzine bij met drie cilinders.

Op vraag van klanten

Met die driecilinder hoopt SsangYong in te spelen op de vraag van Europese klanten. Met zijn 128 pk en 230 Nm koppel vormt hij meteen ook de instapmotor. Al kan je ‘m moeilijk ingetogen noemen. Bij concurrenten moet je al vaak richting de hogere uitvoeringen gaan om hetzelfde vermogen te krijgen.

Daar mikt SsangYong dan ook op, want met de instapprijs van amper 14.999 euro prijst de Tivoli zich stevig onder succesvolle modellen zoals de Renault Captur. Al kan je ook niet anders als underdog natuurlijk.

SsangYong Tivoli 1.2 Petrol

CO2 temperen

Daarnaast heeft de driecilinder een ander belangrijk doel; de CO2-uitstoot van het merk verder doen dalen. Zo legt de 1.2 T-GDi een CO2-uitstoot van 132 g/km (NEDC 2.0) en een normverbruik van 5.7 l/100 km voor.

Is zo’n driecilinder je ding niet? Dan biedt SsangYong trouwens ook nog een 1.5 viercilinder turbobenzine met 163 pk (280 Nm) en een 1.6-liter turbodiesel met 136 pk (300 Nm) aan in de Tivoli.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer