Nu, echt veel zorgen maakte Bentley zich niet, dat er een fotograaf kwam piepen tijden de remtests die in de Alpen werden doorgevoerd. Bentley had zelf een grote sticker op het prototype aangebracht, dat de auto duidelijk identificeerde. Op newbentley.com geeft het merk zelf meer info, er is al een eerste plaagfilmpje te zien.
Laat u echter niet leiden door dit uiterlijk, want dit zijn nog goed gecamoufleerde vormen. Zo heeft Bentley vooraan een soort Continental-neus gebruikt. Maar de kritiek die het merk op zijn EXP 9 prototype uit Genève 2013 over zich heen kreeg, is aangekomen. Er zijn maar weinig elementen van diens controversiële uiterlijk behouden.
Achteraan geeft Bentley de voorkeur aan stijl, en komt de achterste raamstijl langzaam naar beneden. Veel verbeelding heb je niet nodig om linken te leggen met zijn bloedbroeders, de Audi Q7, Porsche Cayenne en VW Touareg.
Het interieur kunnen we nog niet zo goed zien, maar het lijkt er wel op dat Bentley hier zijn eigen koers kan varen. We zien geen analoge instrumenten meer, maar een digitaal display zoals zijn andere grote concurrent: de Range Rover. Op eentje na dan: het klokje in de middenconsole. Hij lijkt ook een head up-display te krijgen.
V8?
Zal Bentley plaats maken voor zowel de acht- als de twaalfcilindermotoren die het momenteel gebruikt? We leiden uit het gemiddeld verbruik dat we op de boordcomputer af, dat we hier naar de V8 kijken. De twaalfcilinder zou nooit aan 13 l/100 km raken. Maar zelfs met V8 moet 520 pk mogelijk zijn. Ook een plug-in hybride lijkt een zekerheid, een diesel is dat veel minder. De prijs zou rond 200.000 euro schommelen, en Bentley mikt op zo'n 3.000 kopers. Lamborghini werkt echter ook aan een offroader, en volgens de geruchten zou zelfs Rolls Royce ons binnenkort verbazen.