Over de naam GT bestaat nog geen absolute zekerheid, maar wat we wel al met stelligheid kunnen zeggen is dat de kleine coupé het ook met een kleinere motor zal moeten doen.
De beroemde 6.2 V8 – goed voor 631 pk in de SLS – is het volgende slachtoffer van de strengere emissienormen en heeft geen toekomst meer. In geen enkel AMG-model, overigens.
Downsizing
Turbo zal het antwoord moeten bieden op de vraag ‘kleiner, maar toch krachtig’. Daar hoeven ze bij AMG geen schrik van te hebben, want het prestigemerk van Mercedes is ook daar al goed bezig. Wanneer je weet dat de 5.5 V8 in de SL 63 AMG 537 pk levert, en ziet dat de 2.0 turbo in de A45 AMG vlot 360 pk haalt, dan snap je dat AMG wel wat mogelijkheden heeft.
Een turbo V6 lijkt een goede mogelijkheid, maar dan moet AMG een heel nieuwe motor maken. Anderzijds is een kleinere V8 ook een interessante piste.
Layout
De kleine GT neemt wel de lay-out van de SLS over, met een vooraan centraal achter de wielen geplaatste motor en achterwielaandrijving. De versnellingsbak zit aan de achteras om een betere gewichtsverdeling te bereiken. De Jaguar F-Type Coupé zal er een hele kluif aan hebben.
Licht
De tweezitter uit Affalterbach zal ook gebruik maken van de spaceframe bouwtechnologie in aluminium. Meer dan 1.500 kilogram zou hij niet mogen wegen. We zullen hoe dan ook nog een jaar geduld moeten hebben vooraleer we het uiteindelijke resultaat kunnen bewonderen. Enige opsteker: hij kost vast minder dan de SLS.