De vorm van de vaste spoiler van de turbo is helaas nog niet herkenbaar, door de dikke laag camouflage die Porsche er omheen drapeerde. Maar ook de zijdelingse luchtopening maakt duidelijk dat het hier om de turbo gaat. Hij werd gespot op Italiaanse wegen, in de buurt van San Pellegrino.
Wel goed herkenbaar zijn de nieuwe rood-witte achterlichten en de ronde koplampen, die opnieuw wat rechter gepositioneerd zijn. De zijspiegels zijn voortaan op de deur gemonteerd in plaats van aan de zijstijl.
Groei
De nieuwe 911 zou een flink stuk groeien, tot dik 4,5 meter. De wielbasis zou met 10 cm toenemen, net als de spoorbreedte. In de hoogte zou hij ongewijzigd blijven. De toegenomen (binnen)ruimte zou er gekomen zijn op vraag van de Amerikaanse klanten, Porsches belangrijkste afzetmarkt. Een start/stop-systeem, remenergierecuperatie en elektrische stuurbekrachtiging moeten het verbruik helpen dalen.
Aluminium
Porsche wil het verbruik bovendien niet alleen naar beneden halen door uitsluitend rechtstreeks ingespoten benzinemotoren te gebruiken, maar ook door aluminium een groter aandeel in de carrosseriebouw te schenken. Zo zou de nieuwe 911 40 kg lichter uitvallen.
Turbo in 2012
Het is niet zo lang meer tot het Salon van Frankfurt, en binnenkort mogen we ons aan de eerste officiële beelden van de nieuwe 911 verwachten. Op de definitieve productieversie van de 911 turbo is het nog tot 2012 wachten.