Porsche heeft de Cayman steeds bewust onder de 911 gehouden. Ook al valt iedereen die wel eens met beide gereden heeft op, dat de Cayman intrinsiek de betere is. Maar Porsche zorgt wel in de afstelling dat de 911 net beter uit de vergelijking komt.
Kracht
Er wordt intussen vanalles gefluisterd over de toekomst van de Cayman, waarbij zowel over de 3.8 zescilinder boxer van de 911 wordt gesproken, als over een viercilinder met turbo. Deze foto’s maken duidelijk dat een hypersportieve Cayman voor straatgebruik op komst is, met de badge GT4. Hij moet minstens 360 pk op de tabellen toveren, om afstand te creëren met de Cayman GTS. 380 pk tot 400 pk lijkt zelfs haalbaar. Zo kan Porsche makkelijk de vereiste 3,5 kg/pk halen voor de GT-categorie, en kan zelfs de BMW M4 aan.
Details
De beelden geven al vrij dat hij vooraan grotere luchtopeningen krijgt, een splitter vooraan en een flinke achterspoiler. In het interieur ontwaren we flinterdunne kuipstoelen. Nog geen idee wanneer hij in de productieplanning past.