Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Stoer, stoerder, stoerst: Brabus haalt 800 pk uit Mercedes-AMG G 63 4x4²

Mag het iets meer zijn? De Mercedes-AMG G 63 4x4² is al van geen kleintje vervaard, maar tuner Brabus heeft zin om 800 pk uit de potente V8 te halen.

Toen de vorige generatie van de G-Klasse na een decennialange carrière op welverdiend pensioen ging, beloonde Mercedes zijn jaren trouwe dienst met twee bijzonder gekke creaties: de G 63 AMG 6x6, met drie assen en zes wielen, en de G 500 4x4². Die laatste was een soort ingekorte versie van de 6x6, met een flink hogere ophanging dankzij portaalassen en een drukgevoede V8 van 422 pk. De huidige generatie G-Klasse werd eveneens beloond met zo’n 4x4²-versie, en gebruikt daarvoor de 585 pk sterke Mercedes-AMG G 63 als basis.

Brabus Mercedes-AMG G 63 4x4² (2023) statisch, vooraanzicht

1-second wow-factor

Mercedes-tuner Brabus vond dat allemaal duidelijk nog niet gek genoeg. De tuner heeft nu een volledig ‘individualisatieprogramma’ uitgewerkt voor de Mercedes-AMG G 63 4x4², dat in de eerste plaats opzien baart met zijn visuele aanpassingen, maar ook met het kolossale vermogen dat Brabus uit de V8 haalt.

Brabus Mercedes-AMG G 63 4x4² (2023) statisch, achteraanzicht

Met de visuele aanpassingen mikt Brabus naar eigen zeggen op de 1-second wow-factor, dankzij koetswerkonderdelen van zijn Widestar-widebodykits. Koolstofvezel mag uiteraard ook niet ontbreken, en zie je terug op de motorkap, in het radiatorrooster, op de dakspoiler, en op de winddeflector op het dak met geïntegreerde verstralers. Matzwarte gesmede 22-duimsvelgen maken het visuele plaatje af, al laat Brabus weten nog wel de nodige dakdragers of sleeptouwen te kunnen installeren als je dat nodig vindt.

Brabus Mercedes-AMG G 63 4x4² (2023) motor

700 pk niet voldoende? Geen probleem!

Onder de motorkap doet de tuner het vermogen van de 4,0 liter grote V8 flink stijgen. In eerste instantie gaat dat naar een imposante 700 pk en 950 Nm, maar Brabus draait er zijn hand niet voor om om er nog een schepje bovenop te doen: 800 pk en 1.000 Nm is eveneens mogelijk, als je maar genoeg geld op tafel legt. Hoeveel geld precies, dat delen de Duitsers niet mee.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer