Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

De Subaru BRZ keert terug... maar niet naar Europa

Subaru is klaar met de nieuwe generatie van zijn BRZ. De kleine, sportieve achterwielaangedreven coupé heeft een krachtigere boxermotor met 231 pk en een dynamischer chassis. Maar hij komt jammer genoeg niet meer naar Europa.

De Europese uitstootnormen slaan nog eens toe. De gloednieuwe Subaru BRZ zal immers niet meer bij ons worden ingevoerd. Vooral omdat zijn atmosferische motor de gemiddelde uitstoot van het merk alleen maar zou doen stijgen. Maar dat neemt niet weg dat we hem van ver kunnen bewonderen.

AS24 BRZ achter

Lichte evolutie

Deze nieuwe generatie BRZ gebruikt dezelfde basis als voordien en kookt verder met hetzelfde recept: een kleine 2+2-coupé, licht, en met een boxermotor die Subaru ontwikkelde. Ook nu deelt hij zijn genen met de toekomstige Toyota GT86 (die GR86 zal heten).

AS24 BRZ sideways

De ingrediënten werden wel verbeterd. Onder de motorkap vergroot de cilinderinhoud van 2 naar 2,4 liter. Hij krijgt nog steeds geen turbo of compressor, maar wel 231 pk en 250 Nm. Dat is 15 procent meer dan voordien. Daarmee pakt Subaru de lichte ontgoocheling van de vorige generatie aan, maar stoot het de Supra met 2.0 in het Toyota-gamma niet tegen de borst.

AS24 BRZ interieur

Dynamisch

Volgens Subaru is het nieuwe chassis van de BRZ 50 procent stijver dan dat van zijn voorganger. Het merk gebruikt bovendien aluminium voor het dak, de voorvleugels en de motorkap om gewicht te besparen. In het interieur moet alles ervoor zorgen dat de chauffeur zich op het rijden concentreert, met een eenvoudig en sober dashboard. Uiteraard zijn er sportzetels voor betere zijdelingse steun.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer