Op de recente 1 Reeks en 2 Reeks Gran Coupé na hebben BMW altijd een specifieke karaktertrek gehad: achterwielaandrijving. En wie achterwielaandrijving zegt, zegt natuurlijk driften. Om te bewijzen dat de volgende vierdeurscoupé trouw blijft aan die traditie, laat BMW hem al eens dansen.
Driftkoning
De oefening lijkt dan wel banaal, maar het gaat om meer dan eenvoudige marketing. De i4 is nog steeds gecamoufleerd en gaat zijn laatste ontwikkelingsfase in. Die draait rond de rijbeleving en het chassis. Achter de foto’s - en de video – van het schuif- en glijwerk schuilt de methode van BMW om het chassis af te stellen.
Het merk zegt al dat het sportieve weggedrag van de toekomstige vierdeurscoupé ondersteund zal worden door een variabel Servotronic-stuur en specifieke schokdempers. Dat wordt gecombineerd met een breed spoor, hoge stijfheid en laag zwaartepunt, voor een “hoog niveau van wendbaarheid”.
Elektrisch maar sportief
Onder de motorkap – of op de assen – zit een elektrische aandrijflijn van 530 pk. Voldoende om de i4 in 4 seconden naar 100 km/u te schieten. Maar het draait niet alleen om sportiviteit: BMW verzekert ook dat de vierdeurscoupé comfortabel zal zijn op lange trajecten. Daarmee bedoelen ze op lange intervallen tussen laadbeurten: München spreekt over een rijbereik van 600 kilometer.