De Citroën Berlingo heeft een paar quasi-identieke broers rondrijden: de Peugeot Rifter, Opel Combo en... de Toyota Proace City Verso. De PSA-groep werkte namelijk niet alleen samen met Toyota aan de stadsauto’s Aygo, C1 en 108, maar ook aan bestelbusjes zoals de Proace, SpaceTourer, Traveller en Zafira Life. De ludospaces en bestelbusjes van de PSA-groep hebben met de Proace City en Proace City Verso ook een Japans equivalent rondrijden.
Als elektrische passagiersversie komt de Toyota Proace City Verso Electric – een hele mond vol – er in twee versies: een van 4,40 meter en een van 4,75 meter. Telkens heb je de keuze tussen vijf of zeven zitplaatsen. De elektrische aandrijflijn is de klassieke aandrijflijn van de PSA-groep: een elektromotor van 136 pk en een batterij van 50 kWh. Volledig volgeladen moet je 260 tot 280 kilometer ver geraken.
Standaard laadt deze Japanner enkelfasig op aan 7 kW. Daarmee ben je 7,5 uur zoet. In de optielijst staat een driefasige boordlader van 11 kW, die de laadtijd reduceert tot 5 uur. Snelladen kan dan weer aan 100 kW, en dan heb je de batterij tot 80 procent opgeladen in 30 minuten. De Proace City Verso Electric is er in vier uitrustingsniveaus, met een head-updisplay, navigatie, en 17-duimsvelgen standaard in de hoogste uitvoering.