Op zowat elke steenweg richting provincie- of grootstad in ons land vind je ze terug: de merkshowrooms, vaak de ene naast de andere. Of die manier van auto’s kopen nog een lang leven is beschoren, daar breken heel wat merken zich het hoofd over. Sommige merken doen het al op een andere manier, denk maar aan de Polestar Space en de Lynk & Co Club.
Maximale beleving
Het Spaanse merk Cupra is de volgende die het over een andere boeg wil gooien, met de Cupra Garage in the City. Die kon je eerder al terugvinden in onder meer Spanje, Portugal, Frankrijk, Duitsland en Nederland, en vanaf nu ook in het centrum van Brussel. Wat je daar precies mag verwachten? Zoals Cupra het zelf noemt: “shoppertainment”. ““Klanten informeren zich zo goed online en vinden hun informatie rechtstreeks”, zegt David Favest van Cupra. “Vandaag zoeken nieuwe klanten, en in het bijzonder die van Cupra, een maximale beleving in alle aankoopkanalen”.
Drankje of lunch
Je kunt in de Cupra Garage in the City met andere woorden niet alleen kennis maken met het Cupra-gamma en een testrit reserveren, maar evengoed langslopen voor een drankje of een lunch. Je kunt er zelfs terecht voor een heuse ‘belevingsexpo’, met interactieve ruimtes, virtual reality enzovoort. Wedden dat je dat in die showroom op de provinciesteenweg niet kunt?
De Cupra Garage in the City bevindt zich in de Maliestraat 50 in Elsene, en is elke dag open van 10 tot 18u. Op zondag kun je er terecht voor shoppertainment van 10 tot 15u.