Op dit moment legt Volkswagen de laatste hand aan de Multivan T7, de nieuwe generatie van het iconische Volkswagen-busje. De première is gepland voor juni, maar de Duitsers lossen al met mondjesmaat informatie over de luxueuze gezinsvariant van de Transporter. Zo schakelt de Multivan over op het MQB-platform van de Volkswagen-groep, waardoor hij recht heeft op de meest recente rijhulp en connectiviteit.
Visueel krijgt hij een langere wielbasis en wordt hij breder, maar blijft hij meteen herkenbaar als Multivan. Volkswagen geeft hem ook de meest recente designtaal, met een led-lichtsignatuur en doorlopende strook tussen de koplampen. Binnenin zorgt het nieuwe platform ervoor dat de keuzehendel voor de versnellingsbak kleiner wordt (net als in de huidige Golf), en monteert VW een elektronische parkeerrem. Dat zorgt voor meer ruimte tussen chauffeur en passagier, en laat Volkswagen toe om een tafeltje te monteren dat met een railsysteem van de laatste naar de eerste zitrij schuift.
eHybrid op komst
Maar het grootste voordeel van het nieuwe platform is de hybride aandrijflijn. Volkswagen wil zijn Multivan een eHybrid meegeven. Veel meer informatie lossen de Duitsers nog niet, behalve dat die plug-inhybride volledig elektrisch de meest courante dagelijkse afstanden moet kunnen afleggen. De batterij wordt laag in de Multivan ingewerkt, zodat er niets van binnenruimte of kofferruimte verloren gaat.