Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Volkswagen brengt E-Up! terug naar Europese markt

Volkswagen voegt in Europa alweer een elektrisch model toe aan zijn gamma, en dat is geen nieuwkomer. Na een pauze van ruim een jaar is de E-Up! namelijk terug.

Je hebt het gemerkt of je hebt het niet gemerkt, maar de E-Up! staat al even niet meer in de Volkswagen-catalogus. Door de combinatie van een mooie vraag naar het model en een minder mooi tekort aan microchips kon de productielijn van de elektrische stadswagen niet meer volgen. Na een pauze van meer dan een jaar is Wolfsburg nu klaar om de orderboekjes voor de kleine EV terug te openen.

Eerst in eigen land

Volkswagen kondigt namelijk aan dat ze de achterstand in de productie van de E-Up! terug ingehaald hebben. Naar eigen zeggen moesten ze de metaforische stekker wel uit het model trekken omdat kopers tot 16 maanden lang moesten wachten op hun nieuwe stads-EV. De auto keert aanvankelijk enkel terug in de Duitse catalogus, maar Volkswagen belooft er meteen bij dat hij binnenkort ook opnieuw in andere Europese markten verkrijgbaar wordt. De kans is dus groot dat ook wij binnenkort terug kunnen stekkeren in een Up!.

Volkswagen E-Up! 2022

Zuinig en betaalbaar

In Duitsland komt de auto terug met een prijskaartje van 26.895 euro, waarmee hij meteen één van de goedkopere elektrische modellen op de markt wordt. Daarvoor krijg je een accupakket van 32,2 kWh in ruil, waarmee je E-Up! zo'n 250 kilometer ver zou moeten komen. Op de vooras leeft een elektromotortje met 83 pk, dat het verbruik van de kleine EV weet te beperken tot pakweg 12,7 kWh/100 km.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer