Een half jaartje geleden presenteerde Volkswagen de ID. Life Concept, en dat studiemodel was meteen concreter dan de gemiddelde conceptcar. De Duitsers beloofden namelijk een productieversie in 2025, die het gamma van de ID.3, ID.4 en ID.5 naar beneden zou opentrekken. De enige aanvulling die er binnenkort nog zit aan te komen is namelijk de ID. Buzz, en die wordt nog groter dan zijn soortgenoten. De ID. Life zou dus de vorm bepalen van wat uiteindelijk de ID.2 moest gaan worden.
Jonger doelpubliek
Daar komt Volkswagen nu op terug, want het Duitse Automobilwoche meldt dat de ID. Life van de tekentafel in Wolfsburg gehaald en in de prullenmand gekieperd zou zijn. Zij hoorden namelijk dat het team van hoofdontwerper Jozef Kaban de opdracht gekregen heeft om een volledig nieuw design voor de ID.2 uit te werken. De vorm moet daarbij nog meer gericht worden op een jong doelpubliek, wat de ID. Life eigenlijk al best goed deed met zijn kruising tussen een compacte SUV en een Golf 1.
ID.2 GTX?
Welke vorm de ID.2 zal gaan aannemen weten we dus niet meer, maar volgens de bronnen van Automobilwoche blijven de technische gegevens voorlopig wel overeind. Zo stond de ID. Life op een ingekorte versie van Volkswagens MEB-platform, dat ook onder de andere ID.-modellen schuilgaat. In tegenstelling tot zijn grotere broers kreeg de conceptcar wel voorwielaandrijving mee, dus dat verwachten we ook onder de ID.2 te gaan vinden. Of de elektromotor met 234 pk en de accu van 57 kWh ook behouden worden is nogmaar de vraag, al doet dat wel dromen van een GTX-versie voor de ID.2. Ook het geplande lanceringsjaar van 2025 blijft trouwens, ondanks de koerswijziging, behouden.