Op amper vier jaar tijd heeft de Volkswagen T-Cross zich in Wolfsburg een top naar de verkoopcijfers gebaand. Het succesrecept laat zich raden: een populaire koetswerkvorm (een SUV) op het platform van een populaire compacte auto (de Polo). Vandaag, zowat vier jaar verder, is diezelfde T-Cross toe aan een facelift.
Fietsdrager
Die houdt het bij de klassieke wijzigingen: nieuwe ledkoplampen, die voortaan standaard zijn op alle uitvoeringen en die optioneel van matrix-ledtechnologie kunnen worden voorzien, wat opgeblonken bumpers en nieuwe lichtunits achteraan. Het aanbod aan koetswerkkleuren wordt uitgebreid met drie nieuwe tinten: Grape Yellow, Clear Blue Metallic en Kings Red Metallic. Klein detail: het maximumgewicht dat verticaal op de optionele afneembare trekhaak mag leunen, ligt 20 kilogram hoger. Interessant wanneer je een fietsdrager wil monteren.
Touchsliders
Binnenin is een digitaal instrumentenpaneel voortaan standaard en krijgt het vernieuwde infotainmentsysteem een iets vrijere positie bovenop het dashboard. Standaard is het 8 duim groot, in de hogere uitvoeringen wordt dat 9,2 duim. De automatische klimaatregeling gebruikt voortaan touchsliders in plaats van knoppen, terwijl de materiaalkeuze van het dashboard en de deurpanelen wordt opgewaardeerd.
Alleen benzine
Onder de motorkap blijft alles bij hetzelfde. De Volkswagen T-Cross gebruikt dus nog steeds de bekende 1.0 TSI-driecilinder van 95 en 110 pk, en de 1.5 TSI-viercilinder van 150 pk. Eind dit jaar worden de orderboekjes voor de gefacelifte T-Cross geopend, begin volgend jaar wordt hij bij de dealers verwacht.