Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Vooruitblik: Polestar 3 wordt elektrische SUV

Over enkele maanden debuteert de Polestar 3. De eerste elektrische SUV van de Zweden gaat in eerste instantie naar de VS, maar komt ook naar ons.

Na 1 en 2 volgt logischerwijs 3. De plug-inhybride Polestar 1 is net uit productie gegaan, de Polestar 2 blijft op dit moment alleen over. Tenminste: nog even, want over enkele maanden halen de Zweden het doek van de Polestar 3, de eerste elektrische SUV van het voormalige Volvo-dochtermerk. In de tussentijd krijgen we al een kleine vooruitblik dankzij een foto van een nog zorgvuldig gecamoufleerd prototype.

Aparte designrichting

Daaruit kunnen we afleiden dat de Polestar 3 designinvloeden leent van de Precept, een conceptmodel waarmee de Zweden hun toekomstige designrichting wilden laten zien en al wilden vooruitblikken op een toekomstige grand tourer. De Polestar 3 zal dus voor een eigen visuele identiteit kiezen, waarmee de banden met voormalig moederhuis Volvo weer wat worden gelost. Op die manier lijkt deze elektrische SUV alvast weinig gemeen te hebben met de elektrische Volvo XC40 of de grotere XC60.

AS24 Polestar 3 teaser

Made in the USA, ook voor Europa

De technische details van deze 3 houdt Polestar nog even voor zich. Wel wil het al kwijt dat de 3 op termijn autonoom op de snelweg moet kunnen rijden, onder meer dankzij lidartechnologie. De Polestar 3 zal in de Amerikaanse Volvo-fabriek in South Carolina worden gebouwd, waar ook de Volvo S60 van de band rolt. In eerste instantie wordt de Polestar 3 in de VS verkocht, nadien komt hij ook naar Europa.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer