Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Waarom niet? Brabus geeft grootste Mercedes-SUV 800 pk

De gekke Duitse tuner Brabus heeft de Mercedes-AMG GLS 63 onder handen genomen. Naast een bodykit in carbon krijgt de grote zevenzits-SUV een V8 van bijna 800 pk. Want ja, waarom niet?

Brabus staat bekend als een gekke Duitse tuner die niet alleen Mercedes-motoren stevig onder handen neemt, maar ook het koetswerk van die auto’s omvormt tot opzichtige creaties. Het meest recente slachtoffer? De Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+.

Brabus SUV 800 statisch achter

3,8 seconden

Na een passage bij Brabus is de grootste SUV van Mercedes helemaal getransformeerd. Eerst krijgt hij een nieuwe naam: Brabus SUV 800. De tuner maakt er een gewoonte van om met het cijfer dat achter de naam volgt – en dat moet gezegd, die is behoorlijk eenvoudig – het vermogen van het model aan te duiden.

En inderdaad: deze grote mastodont is goed voor bijna 800 pk. De 4.0 V8 met twee turbo’s van AMG ziet zijn vermogen geboost tot 789 pk (800 PS) en 1.000 Nm. Dat is het equivalent van een kleine planeet... Dit monster haalt daardoor 100 km/u in amper 3,8 seconden.

Brabus SUV 800 2021 interieur

Groter en gemener

Om deze grote SUV ook op te laten vallen wanneer hij niet over de autobahn dendert, voorziet Brabus onderdelen in koolstofvezel. De luchtvering werd met 25 millimeter verlaagd, de velgen zijn voortaan maar liefst 24 duim groot. En voor de gezinsmoeders en –vaders: deze SUV heeft nog steeds zeven zitplaatsen. Altijd goed om weten als je aan de late kant bent en de kinderen nog aan het zwembad moet afzetten.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer