Toegegeven, je zal al een keertje dubbel moeten kijken om door te hebben dat het hier over de M5 facelift gaat. Want de visuele veranderingen met zijn voorganger zijn niet wereldschokkend. Net zoals bij de reguliere 5 Reeks zijn het de toegeknepen koplampen en gegroeide grille die weggeven dat het hier over de facelift gaat.
Grotere grille? Natuurlijk!
Ben je daarenboven helemaal thuis in de designwereld van de M5, dan zal je ook merken dat de luchtinlaten anders vormgegeven zijn. Daarnaast schuift BMW een nieuw setje 20-duims velgen naar voren én twee nieuwe kleuren. Het gaat dan over Brands Hatch grijs en Motegi rood. Knalrood op een M5, niet meteen onze dada.
Het interieur ziet haar infotainmentscherm groeien maar blijft buiten enkele petieterige details grotendeels bij het oude. Niet dat daar iets mis mee is, want de cabine van de huidige 5 is een aangename plaats om te vertoeven. Niet anders voor deze M5.
Vleugje M8
Een update, dan is er waarschijnlijk ook aan de motor gemorreld? Nou, nee. Strengere emissienormen om de hoek, weet je wel. Het goede nieuws is dat de M5 nog steeds gebruik mag maken van de 4.4-liter V8 benzine met twee turbo’s. Die stuurt 600 pk naar de vier wielen via het xDrive-systeem. Vink je het Competition-pack aan, dan overhandigt BMW je zelfs 625 pk! Daarmee tik je de honderd aan in 3.4 tellen. Niet slecht voor een statige sedan.
Toch is er een reden om voor de facelift-M5 te opteren buiten de nieuwe looks. De M5 facelift mag namelijk beroep doen op de nieuw ontwikkelde schokdempers die debuteerden op de M8 Gran Coupe. Die beloven meer diepgang tussen comfort en sportiviteit. Uitermate handig wanneer je geen zin hebt in een gekraakte rug.