Ook bij Audi is het einde van de V8 in zicht. Om dat niet zomaar voorbij te laten gaan zwieren ze de RS 6 Avant Performance op ons bord. Een beestige station met 630 pk.
De Audi RS 4 Avant loopt op zijn laatste benen, maar dat betekent niet dat hij uitgeteld is. Wel integendeel: Audi geeft hem een duwtje in de rug in de vorm van het ‘Competition Plus’-pakket. Genoeg om de nieuwe lichting aan snelle breaks de baas te blijven?
De eerste volledig elektrische Audi gaat onder het mes. Hij krijgt een nieuwe en grotere batterij die zijn rijbereik doet toenemen tot 600 kilometer, opgefriste looks en een gloednieuwe naam die beter past binnen het huidige stramien van Ingolstadt. Dit is de Audi Q8 E-Tron.
De Audi A8 rijdt al enkele jaren rond, maar krijgt een bescheiden facelift om fris voor de dag te blijven komen. Of toch op visueel vlak.
Hoewel diesel niet meer in ons hart zit, wil Audi ons er toch van overtuigen dat het ideaal is voor een sportieve SUV. Zou de nieuwe SQ5 TDI de beste herinnering aan een vervlogen tijdperk kunnen zijn?
De Volkswagen-groep heeft in sneltempo elektrische modellen gelanceerd. Na de VW ID.4 en Skoda Enyaq iV is dit de Audi Q4 E-Tron, die ook als Sportback komt.
Hoewel de nieuwe Audi RS 3 sterk op zijn voorganger lijkt, heeft hij wel wat meer troeven achter de hand. De beruchte drukgevoede vijfcilinder is er nog steeds, maar zet deze keer de achterwielen extra aan het werk. Is de RS 3 plots wild geworden?
Moeten alle nieuwe Audi's elektrisch zijn? Nee hoor, het bewijs: de nieuwe Audi A6 komt ook terug met benzine- en dieselmotoren. Bovendien begint hij zijn carrière als Avant stationwagen.
De Dacia Bigster geeft het goedkope Roemeense merk een geheel nieuwe dimensie. Hij is groter, praktischer en comfortabeler. Maar is hij ook duurder geworden? Autoscout24 doet de test.
Amper drie jaar na zijn lancering krijgt de Mazda CX-60 een update. Die spitst zich vooral op het chassis toe. Kan de Japanse SUV een vuist blijven maken tegen de - vaak Europese - concurrentie?