We hebben u in onze vorige test al gezegd dat er heel fijn te leven valt met de dieselmotor in de Bentley Bentayga. Maar weet u dat het nog beter kan? Met de Mulliner-versie.
Toen de Bentley Continental GT een V8 kreeg, volgden de lofbetuigingen langs alle kanten. Met downsizing in gedachten, leek dat ook het einde van de W12 te worden. Dat is allerminst het geval.
Nadat eerder al de Continental GT en de Flying Spur een sportieve behandeling kregen, vond Bentley nu de tijd rijp om van de Mulsanne een Speedmodel uit te brengen. Speed is in elk geval de juiste omschrijving.
Toen VW de Bentley-groep in zijn rangen verwelkomde, was het vlaggenschip nog gebaseerd op een Rolls Royce. Die Arnage is intussen vervangen door een eveneens naar een bocht in Le Mans vernoemde limo: de Mulsanne. Hier getest.
Begin dit jaar maakte Bentley indruk met de Continental V8. De nieuwe Speed voegt daar fascinatie aan toe, want nooit was een Bentley sneller dan het nieuwe topmodel van de Continental-reeks.
Downsizing. Ook een icoon als de Bentley Continental GT ontsnapt er niet aan. Natuurlijk blijft de W12-motor te koop, maar de gloednieuwe V8 is meer dan een kleine Bentley-motor.
Land Rover rust de Defender uit met een specifiek onderstel, verbrede wielkasten, grote offroadbanden, een 6D gekoppelde luchtvering… en een V8 met 635 pk! Dit is de Defender Octa.
Moeten alle nieuwe Audi's elektrisch zijn? Nee hoor, het bewijs: de nieuwe Audi A6 komt ook terug met benzine- en dieselmotoren. Bovendien begint hij zijn carrière als Avant stationwagen.
De Dacia Bigster geeft het goedkope Roemeense merk een geheel nieuwe dimensie. Hij is groter, praktischer en comfortabeler. Maar is hij ook duurder geworden? Autoscout24 doet de test.