Na de vierdeurs – de M3 – en de coupé – de M4 – krijgt BMW er een nieuwe M-variant bij: de M4 cabrio. Die zal 6.000 euro meer kosten dan zijn coupébroer. 431 pk sterk, en hij haalt 100 in 4,6 seconden met de manuele zesbak en 4,4 seconden met de zeventraps dubbelekoppelingsbak. Hij wordt begrensd bij 250 km/u.
Voor de cabrio kiest BMW voor een metalen vouwdak, waar bijvoorbeeld Audi zweert bij stof. Het openen en sluiten duurt telkens 20 seconden, de operatie kan ook rijdend aan maximaal 18 km/u plaatsvinden.
Met de dubbelekoppelingsbak – een optie van bijna 4.000 euro – dringt BMW het officieel verbruik van de 3.0 zescilinder terug tot 8,7 l/100 km (CO2: 203 gr/km). De dakconstructie en de koetswerkverstevigingen brengen een surplus van 200 kilogram. Dat lijkt veel, maar het is 60 kilogram minder dan zijn voorganger.
De M-divisie zorgt voor een mooi afgewerkt interieur, met onder andere lichtgevende M-logo’s in de kopsteunen. Er zijn vier mogelijke kleurcombinaties voor het leder. Bij de voorste zitplaatsen hoort een warmeluchtstroom uit de hoofdsteunen tot de mogelijkheden, maar achteraan kan dit niet worden ingebouwd. De BMW M4 cabrio beleeft zijn debuut binnen enkele weken op het Salon van Parijs.