De Logan – waarmee het voor Dacia allemaal begon – is aan een verjongingskuur toe. Bovendien schudt hij ook zijn armemensen-imago wat van zich af, want hij laat zich met dezelfde luxueuze opties bekleden als je in de Lodgy kan vinden. Zo is er een navigatiesysteem en ook een cruise control is voortaan mogelijk. Je houdt het eigenlijk niet voor mogelijk, maar een van de opmerkelijkste vernieuwingen aan de Logan is de aanwezigheid van stuurbekrachtiging in de basisversie van de Logan. Nooit gedacht dat we dit in 2013 nog zouden moeten schrijven. Standaard beschikken Sandero en Sandero Stepway voortaan over een in twee delen neerklapbare achterbank. Bij de Logan hangt het van de versie af. Ze krijgen ook de nieuwe 0.9 turbobenzine driecilinder van Renault ter beschikking, met 90 pk. De 1.5 dCi diesel onderging een verjongingskuur. ESP en zijdelingse airbags zijn voortaan standaard op alle modellen aanwezig.
Het neemt hoe dan ook niet weg dat de competitief geprijsde Logan, net als de Sandero en de Sandero Stepway ook nu weer veel mensen zal weten te overtuigen. Dacia belooft dat de vernieuwde modellen comfortabeler rijden.
De Lodgy, zeg maar de Scénic van Dacia, is ook een omweg waard. Wat ons betreft was dit één van de verrassingen van 2012. Zijn ruimteaanbod is ongekend, zijn prijs eigenlijk onklopbaar voor een gezin dat het budget voorop stelt.