Honda steekt zijn HR-V in een compleet nieuw jasje en rijdt de crossover uitsluitend als hybride naar onze contreien. Kan je daarmee nog indruk maken anno 2022?
De elektrische Honda E is sinds vorig jaar misschien wel een van de coolste EV’s op de markt. Toch staan twee cruciale pijnpunten zijn succes in de weg.
Honda trok dit jaar de aandacht met de elektrische E, maar vernieuwde ook een ouwe getrouwe. De Jazz is namelijk toe aan een nieuwe generatie. Die komt er voortaan alleen nog als hybride, maar krijgt er wel een crossoverversie bij: de Crosstar.
Hoe de Honda e rijdt, lieten we u vorig jaar al weten toen we even met een prototype op pad mochten. We voelden toen al aan dat hij het de Mini erg lastig zou kunnen maken. De productieversie van de Honda e bevestigt nu die indruk.
Nadat hij al de show stal op het Autosalon van Frankfurt in 2017, is de elektrische Honda Urban EV Concept omzeggens klaar om in productie te gaan. We konden hem al een eerste keer testrijden, op een moment waarop Honda nog de laatste puntjes op de i zet.
Voor zijn midlife-verjaardag schenkt Honda de HR-V een kleine facelift. Die brengt enkele lichte wijzigingen, maar ook nieuwe technologie. Hij blijkt ook een pak leuker om rijden nu.
We hebben zelf eens kunnen testen hoe dat aanvoelt, zo’n racewagen uit het wereldkampioenschap voor toerismewagens TCR. Blijkt dat de Honda Civic Type R als racewagen nog veel gemener uit de hoek komt dan in zijn straatversie.
Moeten alle nieuwe Audi's elektrisch zijn? Nee hoor, het bewijs: de nieuwe Audi A6 komt ook terug met benzine- en dieselmotoren. Bovendien begint hij zijn carrière als Avant stationwagen.
De Dacia Bigster geeft het goedkope Roemeense merk een geheel nieuwe dimensie. Hij is groter, praktischer en comfortabeler. Maar is hij ook duurder geworden? Autoscout24 doet de test.
Amper drie jaar na zijn lancering krijgt de Mazda CX-60 een update. Die spitst zich vooral op het chassis toe. Kan de Japanse SUV een vuist blijven maken tegen de - vaak Europese - concurrentie?