Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Het ontbreekt Hyundai niet aan lef om bij de gevestigde waarden aan de boom te schudden. Deze keer doet het dat met de i30 in een onuitgegeven carrosserievorm. De i30 Fastback is zo’n beetje de vijfdeurscoupé onder de Golfs.
Wie van het ene automedium naar het andere surft, zal in de verschillende testverslagen van de nieuwe Hyundai i30 steeds de naam van één concurrent zien opduiken. Behalve bij ons.
De Hyundai i30 heeft net een subtiele maar smaakvolle facelift achter de rug. Daar komen nieuwe snufjes bij, maar ook een turbobenzine, om helemaal in de mode te zijn.
In elk segment woedt in autoland een felle concurrentiestrijd. Maar in de klasse van de VW Golf kunnen we echt over oorlog spreken. Hyundai stuurt hier nu ook de driedeurs versie van de i30 de frontlinies in.
Met de nieuwe i30 heeft Hyundai een zwaar offensief ingezet tegen de klassieke sterkhouders in dit segment: Golf, Astra, 308, Focus en Mégane. In afwachting van een driedeurs voegt nu een break zich bij de bestaande vijfdeurs.
Elke keer opnieuw wanneer we een Hyundai in test krijgen voorgeschoteld, benadrukken we hoe zeer de afwerkingskwaliteit is verbeterd. Zelfs op een niveau dat de Koreaanse constructeur er probleemloos een bijzonder kritisch testpanel op kan loslaten.
De Hyundai i30 koppelt voortaan kwaliteit aan sexappeal en zet daarmee een groot offensief in richting VW Golf, de referentie in zijn klasse.
Eerste generaties zijn er om de markt te testen, en dat geldt ook voor de Hyundai Kona. Die heeft de test echter met glans doorstaan, inclusief zijn zuiver elektrische versie. Tijd dus om volwassen te worden… En dat mag je letterlijk nemen.
Na Ioniq 5 SUV is het bij Hyundai nu tijd voor de Ioniq 6 sedan. Met dezelfde fundamenten maar een meer gestroomlijnd koetswerk. Doet dat wat met de range?
Hyundai voorziet zijn Santa Fe van een plug-inhybride aandrijflijn die mirakels belooft. Zijn de Koreanen effectief tovenaars?