Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Rallykampioen Thierry Neuville stort zich in een zakelijk avontuur. Zijn bedrijf Lifelive lanceerde zopas de TN5, een crosskart die voldoet aan de nieuwe FIA-reglementering. Autoscout24 kroop meteen achter het stuur.
Hyundai heeft zijn kleine SUV Kona van een elektrische motor voorzien. Genoeg om er niet alleen de beste Kona van het pak mee te maken, maar ook meteen één van de beste elektrische auto’s op de markt. Wel blijft laden ver van huis een nachtmerrie.
De i30N heeft Hyundai sportief op de kaart gezet. Hyundai wil daar nu een vervolgstuk aan breien via de N-Line, een sportievere afwerking van de gewone i30.
Hyundai heeft zowel de i40 break als de berline opgefrist. Die wint hierdoor nog aan overtuigingskracht, wat het meer dan ooit jammer maakt dat dit momenteel zo’n onpopulair segment is.
Na de hatchback eind 2017 acht Hyundai nu de tijd rijp om de i30 Fastback een sportieve N-variant te geven. De Hyundai i30 Fastback N neemt alle goede elementen van zijn broertje over: veel rijplezier en een efficiënte dynamiek. Kiezen tussen beide is dus vooral een kwestie van smaken.
Beetje bij beetje raakt de brandstofcel ingeburgerd. Na een eerste introductie met de ix35 met brandstofcel, schakelt Hyundai de tweede fase in met deze Nexo. Die werd al van bij het begin ontwikkeld met waterstof in gedachten.
Fastback, het is een naam die al generaties doet wegdromen sinds hij te vinden was op een Ford Mustang. Deze keer vinden we hem niet terug op een Amerikaanse muscle car, maar wel op de vijfdeursversie van de Hyundai i30.
Met de komst van een plug-in hybride die aan de stekker kan, is de Ioniq-familie nu volledig. Die plug-in blijkt in de praktijk een voorbeeld voor andere merken.
Het ontbreekt Hyundai niet aan lef om bij de gevestigde waarden aan de boom te schudden. Deze keer doet het dat met de i30 in een onuitgegeven carrosserievorm. De i30 Fastback is zo’n beetje de vijfdeurscoupé onder de Golfs.
Nadat Hyundai met de nieuwe i30 al de Golf midscheeps raakte, pakt het nu met de Ioniq Hybrid dat andere icoon aan: de Toyota Prius.
Wie van het ene automedium naar het andere surft, zal in de verschillende testverslagen van de nieuwe Hyundai i30 steeds de naam van één concurrent zien opduiken. Behalve bij ons.
Naast een knap snoetje kan de Hyundai Tucson sinds het voorjaar ook rekenen op de bijzondere combinatie van een krachtige dieselmotor met een comfortabele automaat, zonder voor de duurdere vierwielaandrijving te moeten opteren.
Na de vijfdeurs die eind 2014 gelanceerd is, en de Coupé in de zomer van 2015, verrijkt Hyundai het i20-gamma nu nogmaals. De Hyundai i20 Active introduceert bovendien een nieuwe motor.
De grote SUV van Hyundai werd in 2012 gelanceerd en is nu aan mid-life facelift toe. Voor die aanpassingen speelt Hyundai op ‘safe’, in wel meer dan één betekenis.
Toen Hyundai ons al maanden geleden probeerde warm te maken voor een coupéversie van de i20 dachten wij dat het een gewone driedeursvariant zou zijn. We vergisten ons.
Vijf jaar heeft Hyundai de badge in een kast gehouden, maar nu mag Tucson opnieuw op de kofferklep. Het lijkt een logische gang van zaken.
De Hyundai i30 heeft net een subtiele maar smaakvolle facelift achter de rug. Daar komen nieuwe snufjes bij, maar ook een turbobenzine, om helemaal in de mode te zijn.
Op vijf jaar tijd heeft Hyundai zijn volledige gamma vernieuwd. De nieuwe i20 zet de kroon op het werk. Hij bevestigt en passant de indruk die we van de i30 en i10 ook kregen: Hyundai is het meest Duitse van de Aziatische merken.
In een markt die nog steeds achteruit gaat, blijft Hyundai vasthouden aan groeicijfers. Maar nu een concurrent lanceren voor de Duitse prestigevloot, is dat geen teken van overmoed?
In de marge van het Salon van Brussel overhandigde Hyundai ons de sleutels van een bijzondere auto. De eerste gecommercialiseerde Hyundai die met een brandstofcel rijdt. Iedereen klaar voor waterstof?
Rijzende rallyster Thierry Neuville tekende zopas een meerjarig contract bij Hyundai Motorsport en gaat dus vanaf 2014 met de gloednieuwe i20 WRC aan de slag.
In elk segment woedt in autoland een felle concurrentiestrijd. Maar in de klasse van de VW Golf kunnen we echt over oorlog spreken. Hyundai stuurt hier nu ook de driedeurs versie van de i30 de frontlinies in.
Met een oppervlakte van 1.800 vierkante meter heeft Hyundai flink wat ruimte om zijn gamma te exposeren. Met de nieuwe i30 driedeurs, de Santa Fe en de vernieuwde H1-Van en H1-People valt er ook veel te vertellen. De i20 WRC rallywagen is de kers op de taart.
I30, i30 Wagon, Santa Fe, Veloster Turbo: we hebben het de afgelopen maanden al druk gehad met de nieuwigheden van Hyundai.
GT staat voor Gran Turismo. Een GT is een sportieve auto, geen sportwagen. Een Lotus Exige is een sportwagen, een Jaguar XK is een GT.
Met de nieuwe i30 heeft Hyundai een zwaar offensief ingezet tegen de klassieke sterkhouders in dit segment: Golf, Astra, 308, Focus en Mégane. In afwachting van een driedeurs voegt nu een break zich bij de bestaande vijfdeurs.
Elke keer opnieuw wanneer we een Hyundai in test krijgen voorgeschoteld, benadrukken we hoe zeer de afwerkingskwaliteit is verbeterd. Zelfs op een niveau dat de Koreaanse constructeur er probleemloos een bijzonder kritisch testpanel op kan loslaten.
De Hyundai i30 koppelt voortaan kwaliteit aan sexappeal en zet daarmee een groot offensief in richting VW Golf, de referentie in zijn klasse.
Hyundai is vandaag wereldwijd het vijfde grootste merk en dan is het volkomen normaal dat je fleetambities koestert. Hyundai wil voortaan de grootste Duitse tenoren op eigen terrein bekampen en neemt de leasemarkt in het vizier.
Hyundai rust zijn populaire ix35 SUV uit met een een nieuwe basisdiesel. Een 1.7 die slechts 115 pk heeft voor 1,5 ton auto. En toch nemen we onze hoed af.
De Genesis Coupé was de ster op de Hyundaistand tijdens het voorbije autosalon van Brussel. Maar of we deze coupé voor de Amerikaanse markt ook bij ons zouden zien? Dat was nog onduidelijk. Vandaag weten we het: eind dit jaar rijdt hij op onze wegen.
De naam van de opvolger van de Tucson mag dan minder sexy zijn, de ix35 ziet er een stuk degelijker uit. Een nieuwe kwaliteitssprong vooruit van de Zuid-Koreanen. Alleen de (relatief) lage prijs is gebleven.
Na het succes van de EV6 en EV9 wil Kia met de EV3 de elektrische auto beschikbaar maken voor het grote publiek. De EV3 biedt slimme tech, een ruime koffer en tot 605 km range.
Ford is terug met de beroemde Capri. Deze keer is hij echter omgetoverd tot een elektrische crossover met een actieradius tot 627 km. Dom? Of een geniaal idee?
De komende 6 maanden parkeert AS24 een Mercedes EQE in de testgarage om de elektrische berline door en door te leren kennen. Tijd voor de introductie!