De Jeep Wrangler is comfortabeler en veel zich meer dan vroeger in zijn sas op asfalt. Hij is in alles een tegenhanger van een SUV geworden. Een stoere jongen die zich echt vuil durft te maken, en met eigenschappen waarmee hij bijna tot in de toppen van de bomen kan klimmen.
Met de eerste interpretatie van de huidige Cherokee was Jeep aan een gewaagd designexperiment begonnen. Dat heeft blijkbaar niet het verhoopte resultaat gebracht, want deze update brengt de Cherokee terug in de pas.
We lieten u al kennis maken met de update van de Jeep Grand Cherokee. Ook de SRT kreeg een facelift die een agressiever gezicht brengt.
Jeep start het jaar met een kleine upgrade van de Grand Cherokee. Het begin van een groot productoffensief dat de komende jaren zal lopen. In Europa blijft de Grand Cherokee de op één na populairste Jeep, maar wel op flinke afstand van de kleine Renegade.
De Jeep Cherokee is als stijlvolle jeans. Zo stoer en offroadbereid als je van een Jeep verwacht, maar tegelijk ook een buitenbeentje dat je zonder veel moeite weet in te palmen. Fiat zwaait de plak bij Chrysler, en dat levert interessante combinaties op.
Jeep onderwerpt zijn Grand Cherokee aan een grondige facelift en lanceert een nieuwe topversie - de ‘Summit’. Met deze zet werpen de Amerikanen hun zuivere offroader in de kooi van de luxe SUV’s. Ze bijten met bling-bling, met andere woorden.
Voor Jeep is dit het tweede Salon waar het Amerikaanse 4x4-merk onder de Fiat-vlag aanwezig zal zijn. De nieuwe versies van de iconen van het merk staan in de schijnwerpers.
Zonder ingrijpende wijzigingen door te voeren, heeft Jeep van het huidige modeljaar geprofiteerd om de Wrangler aan te pakken. Het relaas van een bijzonder lichte facelift.
Land Rover rust de Defender uit met een specifiek onderstel, verbrede wielkasten, grote offroadbanden, een 6D gekoppelde luchtvering… en een V8 met 635 pk! Dit is de Defender Octa.
Moeten alle nieuwe Audi's elektrisch zijn? Nee hoor, het bewijs: de nieuwe Audi A6 komt ook terug met benzine- en dieselmotoren. Bovendien begint hij zijn carrière als Avant stationwagen.
De Dacia Bigster geeft het goedkope Roemeense merk een geheel nieuwe dimensie. Hij is groter, praktischer en comfortabeler. Maar is hij ook duurder geworden? Autoscout24 doet de test.