Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Land Rover houdt zich aan zijn belofte en lanceert een plug-inhybride Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport. Is dat genoeg om beide SUV’s groener te maken? Autoscout24 zoekt het uit.
Met de krachtigste motor ooit onder de motorkap van een Range Rover wil deze SVAutobiography Dynamic luxe met kracht en rijdynamiek verzoenen. Is dat niet tegenstrijdig voor een kolos van meer dan 2,5 ton? We zoeken het uit.
De nieuwe Land Rover Defender gaat de 21e eeuw in met nieuwe technologieën, moderne motoren en comfort dat een modern product waardig is. Een echt succes? Of heeft Land Rover zijn ziel aan de duivel verkocht?
Nu hij 4 jaar oud is, was de tijd rijp voor Land Rover om de Discovery Sport een update te geven. Dat lijkt ook wat we krijgen, wanneer we voortgaan op de foto’s. Maar in het echt is er veel meer aan de hand.
…blijf er dan af. En dus lijkt de nieuwe Range Rover Evoque heel hard op zijn voorganger. Onder dat bekende uiterlijk gaat een volledig nieuwe auto schuil, deels hybride ook.
Wel, de Land Rover-familie heeft nu blijkbaar ook recht op zijn druk kind. De Range Rover Sport… in SVR-aankleding.
Een Range Rover die geluidloos aanzet? Dat kan voortaan dankzij de nieuwe plug-in hybride variant.
Wanneer de tweewielaangedreven SUV’s de verkooplijsten aanvoeren, dan weten we het: de klanten hebben geen enkele interesse in de 4x4-kwaliteiten van hun auto. Twee merken zien dat anders: Jeep en Land Rover.
Range Rover breidt zijn gamma uit met de Velar, een vierde model dat een gat opvult in het gamma tussen de kleine Evoque en de flinke Range Rover Sport. Hij gaat de strijd aan met de Porsche Macan, BMW X3 en andere Audi Q5’s. Hij blijkt een erg talentvolle nieuwkomer.
Met de vijfde generatie van de Discovery brengt Land Rover een model dat even goed dat als de Range Rovers, maar aan een ‘iets’ vriendelijker tarief. Avontuurlijke gezinnen zijn bij deze verwittigd.
Met zijn prijs die 200.000 euro benadert en zijn 550 pk is de Range Rover SVAutobiography de meest luxueuze Land Rover ooit. Een 4x4 die slecht ligt bij de groene jongens, maar die ons tijdens de test ontzettend blij wist te maken.
Eindelijk is het zover, we hebben kunnen rijden met het meest vreemde idee dat Land Rover vier jaar geleden voor het eerst liet zien. Na onze testrit zijn we volledig van mening veranderd: dit is geen idioot idee, het is het coolste hersenspinsel van dit decennium.
Land Rover heeft de 2.2 dieselmotor in de Discovery Sport ingeruild voor een 2.0 viercilinder. Die doet het verbruik en de CO2-uitstoot zakken van 6,0 naar 5,3 l/100 km, en van 159 gr/km CO2 naar 139 gram.
Vier jaar na zijn debuut mogen we de Range Rover Evoque gerust een kassucces noemen. Nu zijn we aan zijn midlife facelift toe, die hem in staat moet stellen een vervolg te breien aan dat succes.
Na onze eerste korte kennismaking eerste korte kennismaking in de sneeuw, konden we nu de Land Rover Discovery Sport langer en in normaler weer testen.
Met de Discovery Sport wil Land Rover ons voor het eerst duidelijk maken dat de nieuwe productstrategie rond het begrip ‚familie’ draait. Alleen, dat blijkt niet allemaal even duidelijk in de praktijk.
Je hoeft niets van de keuken te kennen om te weten dat de nieuwe Range Rover Sport geen slap afkooksel meer is van de Discovery. Wat Land Rover met dit model heeft uitgespookt, is er los op.
Wie van 4x4 houdt, houdt van Range Rover en Land Rover. Maar dit jaar kan een groot deel van het publiek voor het eerst kennismaken met het ecologische karakter van dit traditioneel stoere merk.
Laten we ons even voorstellen dat prins William zich reeds lang en breed op de Britse troon heeft geïnstalleerd. Dan zou je hem kunnen vergelijken met de Range Rover, de koning van de 4x4’s. Dan kunnen we u nu ook zijn kleine broer voorstellen.
Een mastodont, dat is ook nu weer de eerste indruk van de Range Rover. Maar dan wel zo’n gorilla in maatpak. Zo èèn die presidenten en koningen beschermt.
Niet alle constructeurs staan even gedeprimeerd op het Salon. Land Rover bijvoorbeeld mag nog een feestje bouwen omdat het vorig jaar afsloot met een meerverkoop van 70 procent.
In alle comfort dwars door de woestijn, het blijft een prerogatief van de Range Rover. Ook voor het nieuwe model wil het merk die attitude hoog houden.
Eindelijk hebben we ons achter het stuur kunnen wurmen van de Range Rover Evoque, de eerste luxe compacte SUV van de Britse terreinspecialist.
In afwachting van de Evoque – we trappelen al – is de voorlopig kleinste onder de Land Rovers onder het mes gegaan. Nodig, want de concurrentie in zijn segment wordt steeds scherper.
Na 3 generaties in een leven dat al 30 jaar duurt, kan je in het geval van de Range Rover niet langer over een carrière spreken, maar over een heerschappij. Hij krijgt een nog nobeler hart.
Waar bij velen de terreinwaardigheid verloren gaat is de Freelander 2 een échte SUV mét terreincapaciteiten. Land Rover heeft de nieuwe Freelander weten te evolueren tot een SUV met een premium uitstraling maar wel met een kenmerkend Land Rover-karakter.
Hij ziet er heel normaal uit. Hij heeft alleen een bult voorop. Verder helemaal de oude. Alleen niet onder de motorkap en binnen, daar is nu alles anders - echt. En veel beter! Dat hebben ze tenminste gezegd… En ze hebben gelijk
Na het succes van de EV6 en EV9 wil Kia met de EV3 de elektrische auto beschikbaar maken voor het grote publiek. De EV3 biedt slimme tech, een ruime koffer en tot 605 km range.
Ford is terug met de beroemde Capri. Deze keer is hij echter omgetoverd tot een elektrische crossover met een actieradius tot 627 km. Dom? Of een geniaal idee?
De komende 6 maanden parkeert AS24 een Mercedes EQE in de testgarage om de elektrische berline door en door te leren kennen. Tijd voor de introductie!