Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Een Range Rover die geluidloos aanzet? Dat kan voortaan dankzij de nieuwe plug-in hybride variant.
Met zijn prijs die 200.000 euro benadert en zijn 550 pk is de Range Rover SVAutobiography de meest luxueuze Land Rover ooit. Een 4x4 die slecht ligt bij de groene jongens, maar die ons tijdens de test ontzettend blij wist te maken.
Een mastodont, dat is ook nu weer de eerste indruk van de Range Rover. Maar dan wel zo’n gorilla in maatpak. Zo èèn die presidenten en koningen beschermt.
In alle comfort dwars door de woestijn, het blijft een prerogatief van de Range Rover. Ook voor het nieuwe model wil het merk die attitude hoog houden.
Na 3 generaties in een leven dat al 30 jaar duurt, kan je in het geval van de Range Rover niet langer over een carrière spreken, maar over een heerschappij. Hij krijgt een nog nobeler hart.
De Range Rover Sport SV verliest zijn 'R', maar krijgt in de plaats een 635 pk sterke twin-turbo V8 van BMW die het volume richting 11 schroeft.
Na de 90 en 110 voegt Land Rover een derde variant toe aan zijn vernieuwde Defender: de 130. Is deze 5,36 meter lange kolos het overwegen waard of overdaad?
Als plug-inhybride P510e mengt de nieuwe Range Rover zijn onmiskenbare klassieke kwaliteiten met een beperkt verbruik en een fluisterstille werking. Dat moet wel het absolute summum zijn. Toch?