Voor ons is de Land Rover-stand op het Salon traditioneel de gelegenheid om nog eens te gaan kijken welke nieuwe versie of speciale reeks het merk nu weer bedacht heeft van die eeuwige Defender. Dat zal ook dit jaar weer het geval zijn, met de LXV. Diens naam geeft aan – in Romein schrift – dat we dit jaar de 65ste verjaardag van de Defender vieren. Er is ook nog een Red Bull-versie beloofd, waarvan we nog niets weten behalve dat hij ‘spectaculair’ zou zijn.
LWB of Hybrid
Voor de nieuwigheden moet je bij de Range Rovers zijn. In Europese première krijgen we voor het eerst dé Range Rover te zien met langere wielbasis. Zeggen dat een gewone Range al geen kleintje, maar deze LWB gooit er nog 20 cm bij om op 5,20 meter lengte te stoppen. Een reus, die bovendien ook met zijn uitrusting indruk zal maken, die uit de duurste onderdelen van de catalogus is samengesteld.
Als Belgische première kunnen we ons vergapen aan de Range Rover Sport Hybrid. Die stond dit najaar ook in Frankfurt. Hij combineert een de 3.0 V6 diesel met een elektrische motor, voor een gezamenlijke output van 340 pk. Officieel verbruikt hij gemiddeld 6,4 l/100 km, voor een CO2-uitstoot van 169 gr/km. Een knap staaltje voor een 2,3 tonner wiens aerodynamische lijn niet de voornaamste prioriteit genoot bij de ontwikkeling. We zijn zeer benieuwd om eens te ontdekken wat dat in de praktijk geeft.