Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Net na het begin van het nieuwe schooljaar komt er een nieuwe beloftevolle leerling naar de klas. Opnieuw een SUV, ja: de Mazda CX-30. Een naam die meteen vragen oproept over zijn positionering.
We hebben de vraag verschillende keren gesteld: is dit nu de nieuwe Mazda CX-5 of een update ervan? Het antwoord bracht ons niet veel verder: een beetje van beide.
Zoals reeds het geval was met de vorige generatie, bestaat ook van de nieuwe Mazda MX-5 een variant met hard vouwdak. Alleen heeft Mazda nu een veel minder eenvoudig idee uitgewerkt.
De compacte van Mazda krijgt een update. Ja, echt. Heeft u dat niet gespot? Nochtans is dit een update die uw onderbewustzijn kan aanspreken.
130 pk lijkt op papier te weinig om een sportwagen - nu ja - sportwagen te laten zijn. Laat het aan de Mazda MX-5 om het tegendeel te bewijzen.
De hele zomer lang gaan we in op een vraag die geregeld terugkeert: wat wordt de oldtimer van morgen, waarin kan ik investeren? Elke week presenteren we u drie youngtimers die net het statuut van oldtimer krijgen of gekregen hebben.
Eindelijk zitten we achter het stuur van één van de meestbesproken auto’s van het jaar. De zon schijnt, het roadbook vermeldt nauwelijks een rechte weg. Wat is de vierde generatie van de Mazda MX-5 echt waard? Kom, we zijn weg.
In de categorie van stads-SUV’s, moet je je tegenwoordig laten gelden. De concurrentie is er moordend. Met de CX-3 trekt Mazda de kaart van discrete verleiding.
De Mazda2 wist tot nu nooit echt bekendheid te verwerven in zijn segment, en nochtans was hij één van de beste in zijn klasse. Goed nieuws, de nieuwe is nog een stuk beter. Krijgt hij nu eindelijk erkenning?
De meest Latijnse onder de Japanse constructeurs kan in Brussel de champagne opentrekken na een uitstekend 2013. Het grote nieuws is dit jaar al de pers gepasseerd, maar je krijgt op de stand wel de kans om een nog weinig geziene familiewagen te spotten.
Het is nog wachten tot het einde van het jaar eer de Mazda3 in ons land uit de startblokken kan schieten. Maar wij mochten als één van de weinigen reeds gaan testrijden en ontdekten een Japanse Alfa Romeo. Lekker.
Terwijl iedereen heil zoekt in downsizing, bekijkt Mazda het volledige pakket met zijn SkyActiv maatregelen: alles efficiënter en minder kilo’s. Hierdoor worden deze Mazda’s plots bijzonder aangenaam om mee op pad te trekken.
De winnende cijfers bij Mazda op de Heysel zijn bekend : 6 voor de nieuwe Mazda 6 die hier zijn Belgische première kent als vierdeurs en break, 3 voor de Mazda 3 die het gamma blijft aanvoeren, en 7 voor de actie 7-7-7.
In zijn krachtigste versies waren we al zeer te spreken van de Mazda CX-5, maar hoe zit dat wanneer we op pad gaan met de basisdiesel: de voorwielaangedreven 2.2 met 150 pk?
Tot nu toe hadden we de Skyactiv-maatregelen alleen nog maar kunnen testen in prototypes. Maar nu met de CX-5 zijn we toe aan het volledige kant-en-klare product. In een compacte SUV bovendien, die volledig Skyactiv ontwikkeld is.
Geen premium product zoals de Audi Q3 of de Range Rover Evoque, maar de Mazda CX-5 heeft zo zijn eigen argumenten die hem een opmerkelijke nieuwkomer maken in het drukbevolkte compacte SUV-segment.
Ja, we zweren het u: dit is de gefacelifte Mazda 3. U ziet het verschil niet? Eerlijk gezegd, wij ook niet. De facelift is op zijn Japans gedaan, waarbij elk detail is bijgewerkt.
Met zijn Skyactiv-motoren heeft Mazda het huiswerk van Rudolf Diesel en Gottlieb Daimler overgedaan. Met indrukwekkend resultaat, zowel voor de diesel- als voor de benzinemotor.
Het is traditie in de automobielwereld dat een model halfweg zijn carrière een facelift krijgt aangemeten. Vaak gaat het om dermate pietluttige wijzigingen, dat we vaak niet weten wat er over te schrijven. Niet deze keer echter...
De 1.6 dieselmotor in de Mazda3 voldoet voortaan aan de Euro5-uitstootnormen. Dat hij ‘en passant’ zijn vermogen zag aangroeien tot 115 pk, is daarbij alleen maar leuk meegenomen. Kennismaking met een verborgen parel.
Wat men er ook van mag zeggen, en ondanks de schoonheidsfoutjes: we leven in een land waar het goed leven is. Behalve als je de bezitter bent van een Mazda 6 2.2. In dat geval voel je je echt koud gepakt.
Hij rijdt ondertussen al even rond op onze wegen, de nieuwe Mazda3. Maar je komt hem relatief weinig tegen. De vorige dateert pas van 2003 en toch staat de nieuwe er al sinds verleden jaar. Als je het ons vraagt, een goede zaak. Hij ziet er niet alleen een stuk beter uit.
Met de nieuwe Mini Aceman slaat het merk twee vliegen in één klap. Het is een kleine crossover die aantrekkelijk moet zijn voor diegenen die de Mini 5-deurs te vreemd vinden en voor diegenen die een kleine elektrische auto willen. Weet hij echter te verleiden?
Ondanks de komst van de elektrische EX90 is de Volvo XC90 niet dood. Zijn carrière is verlengd met verfijnde styling en bijgewerkte tech. Is dat genoeg om hem bij de tijd te houden?
Na 15 jaar krijgt de Toyota Land Cruiser een make-over. En wat voor een! Zijn stijl is een mix van retro en modern, onderhuids speelt hij echter op veilig. Is dat echter een probleem?