Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Diversifiëren, dat is momenteel het marsorder bij de Duitse premiumconstructeurs. Mercedes levert daar het bewijs van met de CLA Shooting Brake, een mix tussen een break en een vierdeurscoupé. Is hij ook de beste keuze in de A-klasse en diens afgeleiden?
In 2012 waagde Mercedes de zware gok om de A-klasse compleet opnieuw uit te vinden. Een gok die loonde, want in tegenstelling tot andere constructeurs zag Mercedes zijn verkoop in het compacte segment verdubbelen.
De Mercedes GLC heeft twee doelen voor ogen: de onderpresterende GLK doen vergeten en de Volvo XC60 - de absolute koning in het middenklasse SUV-segment - van de troon stoten.
Aan nieuwe GT’s geen gebrek momenteel. Alle constructeurs lijken hun vizier op hetzelfde slachtoffer gericht te houden. Iedereen wil het vel van de Porsche 911 Turbo. Hoe zit dat wanneer de Mercedes AMG GT S de Jaguar F-Type R tegenkomt onderweg?
De Mercedes S-klasse is een vijfsterrenhotel op wielen.
AMG mocht ook aan de bak met de CLA Shooting Brake, en lepelde er de fenomenale 2.0 met 360 pk. Dat geeft een boeiende cocktail.
Gestileerde breaks zijn hot, alleen durft bijna niemand ze in productie te nemen. Mercedes vormt een uitzondering op die regel en is al aan zijn tweede stijlstatement toe, de CLA Shooting Brake.
De Mercedes GLA is het derde model in de A-klasse. Hij geeft Mercedes een wapen in de strijd tegen de BMW X1 en de Audi Q3. Net als de berline die als basis dient, kan deze crossover bogen op een leuk uiterlijk en een dynamische wegligging. Ook in de 220 CDI die we hier testen.
Mercedes, dat is traditioneel prestige. Maar Mercedes geniet ook de beste reputatie bij de bedrijfsvoertuigen. Wil u geloven dat Mercedes met de V-klasse die twee heeft verenigd?
Vier maanden na de lancering van de berline, rijdt Mercedes de C-klasse Break voor. Sommigen vinden hem knapper dan de berline.
Ik heb echt hard gezocht, maar geen betere omschrijving te vinden dan wat Mercedes zelf aangeeft om zijn nieuwe S-klasse Coupé te duiden. We zijn het met Stuttgart eens: dit is het beste wat de ster te bieden heeft.
Als kloon van de Renault Kangoo, krijgt ook de Mercedes Citan recht op een langere versie en twee recente motoren.
Jammer genoeg voor Brussel, is er steeds een overlap met het Salon van Detroit. Alle grote constructeurs geven hun grote premières liever in de Verenigde Staten prijs. Alleen…
Nee, op de wereldprimeur van de nieuwe C-klasse moeten we niet rekenen. Die houdt Mercedes voor Genève in maart. Maar wij kunnen wel voor het eerst de GLA in detail bewonderen.
Al van bij de lancering van de nieuwe Mercedes S-klasse waren we benieuwd naar de visie van AMG op het vlaggenschip. Die is er nu. AMG heeft niet zomaar een krachtige limo ontwikkeld, nee: dit is een echte machtsauto.
‘De beste auto van de wereld.’ Zo omschrijven ze bij Mercedes zelf de S-klasse. De nieuwe moet niet alleen voortbouwen op de legende van zijn voorgangers, maar ook het verdwijnen van Maybach opvangen. Kan hij dat?
Tot hiertoe moést een AMG een achtcilinder en achterwielaandrijving hebben. Maar in de huidige tijdsgeest werd het gamma toch onderaan uitgebreid om een ‘jonger’ publiek te bereiken. We gingen na of deze A 45 met viercilinderturbo en vierwielaandrijving nog steeds een echte AMG is.
Mercedes friste zopas zijn E Klasse op. In het zog van de berline en de break volgen nu de vernieuwde coupé en cabriolet. Met het zonnige weer in aantocht kozen we natuurlijk voor de open versie.
Een geslaagde facelift en een technische update maken de Mercedes E-Klasse op elk vlak aantrekkelijker. De concurrentie is gewaarschuwd.
Mercedes op zijn best, dat is stijlvol zonder opzien te baren, zonder stoef de beste auto van de wereld zijn. De CLS Shooting Brake is Mercedes op zijn best, zelfs met de viercilinder motor in de 250 CDI.
Zoals we het reeds zegden bij onze test van de vernieuwde E-klasse: bij Mercedes zijn ze het precies goed beu dat het steeds Audi alhier en BMW aldaar is. Ook bij AMG lijken ze diezelfde mening toegedaan, en hebben ze een statement uitgebracht: deze Mercedes E63 AMG.
“Wat is ie lelijk”, denken we bij onszelf. We staan op de parking van Mercedes Belux, oog in oog met de GLK. Het ziet ernaar uit dat we de komende week met een opgeblazen Playmobil de weg op mogen.
De G 63 AMG met zijn V8 benzine is de mirakelverkoper onder de AMG’s. Blijkbaar is hij volgens de Mercedes-ingenieurs nog voor verbetering vatbaar. Twee extra aangedreven wielen brengen het totaal op zes. Ongezien wild.
De eerste vrucht van de samenwerking tussen Daimler en Renault-Nissan is een feit. Het gaat om een nauwelijks herwerkte en met een ster gedecoreerde Renault Kangoo. Maar schuilt er meer in de Mercedes Citan Combi dan je op het eerste gezicht zou vermoeden?
Bij Mercedes is men blijkbaar het gejubel over de Duitse concurrenten beu. Er wordt stevig aan de boom geschud in Stuttgart, en de eerste resultaten daarvan zijn zichtbaar. De update van de E-klasse zal ook wat rimpelingen op het water veroorzaken.
Geen Europese of wereldpremière in Brussel voor Mercedes. Wel kan het Belgische publiek kennismaken met de nieuwe A Klasse, de iconische CLS Shooting Brake en de Citan bestelwagen.
Nauwelijks een maand na de Audi A3 bevinden we ons achter het stuur van een andere belangrijke nieuwkomer in dit segment: de Mercedes A-klasse. Radicaal anders dan het vorige model, en dat is slechts nieuws voor de concurrentie.
Wie ooit het genoegen gehad heeft de 6.2 V8 AMG-motor van dichtbij te horen en voelen grommen, zal dat ‘vanzeleven’ niet vergeten. Maar kijk, aan alles komt een eind. Hij is vervangen door een nieuwe 5.5 V8 biturbo. Goed genoeg?
Verkopen deed Mercedes’ vorige B-klasse, maar echt het imago van de ster uitstralen deed hij niet. Mercedes heeft wijze lessen getrokken uit het verleden, zo maakt de kennismaking met de nieuwe B-klasse duidelijk.
In 1996 lanceerde Mercedes de eerste generatie SLK. Een meesterwerk, want Mercedes bracht niet alleen de glamour terug via de SLK, maar introduceerde ook het harde vouwdak. Hoever zijn we sindsdien opgeschoten?
BMW scoort met de 3-serie coupé, Audi met de A5.
Mercedes’ E-klasse is nog maar 2 jaar op de markt, maar in het klassieke rijtje – BMW 5, Audi A6 en Mercedes E – is hij al het oudje. En dus heeft Mercedes enkele motoren onder handen genomen.
Met de eerste zonnestralen in het land kan de voorstelling van de nieuwe Mercedes SLK niet beter vallen. Al moesten wij nog de zon op Tenerife opzoeken voor de eerste testritten.
San Diego, USA, is het theater van onze eerste kennismaking met de Mercedes CLS 63 AMG. Zoveel haast als wij hadden om achter het stuur te schuiven, zo gehaast wil deze nieuwe AMG vooruit gaan. Al kan je er ook mee cruisen.
Mercedes ontwikkelt momenteel een volledig gamma aan elektrische voertuigen. Van de Smart fortwo, over de A- en B-klasse tot de elektrisch aangedreven SLS. Wij mochten ze al even aan de tand voelen.
De vierdeurs coupé waarmee Mercedes een halve revolutie ontketende, is aan zijn tweede generatie toe. Ook deze keer weer heeft hij tonnen karakter, en enkele bijzonder fijne motoren. Een aangename kennismaking.
Met de Air-cap verwijdert Mercedes de laatste turbulentie die met cabriorijden gemoeid was: die van de wind. Ook zonder dak gooit deze E grote ogen.
Wanneer Mercedes het break-model van zijn E-klasse voorrijdt, moet die op twee vlakken scoren: comfort en laadruimte.
Ruim tien miljoen stuks gingen de nieuwe Mercedes E-klasse voor sinds zijn geboortejaar in 1953. Tot begin jaren negentig werden de modellen aangeduid met een ‘W’ en een nummer, daarna deed de naam E-klasse zijn intrede.
Mercedes-Benz presenteert de S 600 Guard Pullman. Een mix van de S 600 Guard en de S 600 Pullman. Kortom, een gesterkte limousine met het protectieniveau van een gepantserd legervoertuig. Alleen het comfortniveau is bij de Guard Pullman velen malen hoger.
In tegenstelling tot de C-Klasse werd de CLC – eertijds als sportcoupé onderweg – niet volledig vernieuwd. Het Stuttgarter heethoofd kreeg enkel een megafacelift vergelijkbaar met die van de Golf VI. Betekent dit dat onder het plaatstaal alles bij het oude bleef? Wij zochten het uit.
Met de ML 63 AMG is Mercedes´ huistuner AMG erin geslaagd om de prestaties van een sportauto te verpakken in een SUV. Zijn veel te zwaarlijvige karakter maakt de ML 63 AMG dan niet tot een sportauto, dat is allemaal bijzaak. Lees waarom en geniet.
Het is geen SUV, geen MPV, maar ook geen stationwagon. En dat maakt de R-klasse bijzonder. Wie zich wenst te onderscheiden kan de R-klasse zien als een bijzondere, ruime en vooral comfortabele auto.
Waarom je een auto per se op IJsland voor moet stellen zal voor iemand die er nog nooit is geweest, niet erg voor de hand liggen.
Met de nieuwe Mini Aceman slaat het merk twee vliegen in één klap. Het is een kleine crossover die aantrekkelijk moet zijn voor diegenen die de Mini 5-deurs te vreemd vinden en voor diegenen die een kleine elektrische auto willen. Weet hij echter te verleiden?
Ondanks de komst van de elektrische EX90 is de Volvo XC90 niet dood. Zijn carrière is verlengd met verfijnde styling en bijgewerkte tech. Is dat genoeg om hem bij de tijd te houden?
Na 15 jaar krijgt de Toyota Land Cruiser een make-over. En wat voor een! Zijn stijl is een mix van retro en modern, onderhuids speelt hij echter op veilig. Is dat echter een probleem?