Het valt niet te ontkennen dat BMW van de comeback van Mini een fenomenaal succesverhaal heeft gemaakt. Commercieel doet hij zelfs het origineel verbleken. Als gewone stadswagen, als coupé, als roadster, als cabrio, als break, als compacte SUV en zelfs als kleine coupé-SUV: van zodra er een Mini-badge op kleeft, vliegt hij de deur uit. Zal de derde generatie een even groot succesnummer worden bij het publiek?
Grote Mini
We hebben het hier al eerder gehad over de Mini 3. U weet dus al dat hij 10 cm langer wordt. De wielbasis groeit een beetje, wat het leed op de achterbank vermindert. Ook mechanisch is dit een nieuwe stap, want we krijgen driecilinderblokken te zien met 136 pk bij de benzinemotor en 116 pk bij de diesel. Het design gaat op verschillende internetfora over de tong, zowel in positieve als in negatieve zin. Maar hij maakt dus wel emoties los. En dat is dan nog uitsluitend op basis van de foto’s die Mini liet zien. Wij zullen ons dan ook naar de Heizel spoeden om er ons zelf een idee over te vormen.