Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Van een alternatieve facelift gesproken: halfweg zijn levenscyclus krijgt de elektrische Zoë geen nieuwe kleren aangemeten, maar een dubbel zo grote batterij voor 400 km rijbereik.
Hoewel de huidige GT-R dicht bij zijn pensioen staat, heeft Nissan de snaren nog maar eens strak getrokken voor modeljaar 2017. Strakker dan ooit zelfs, met verrassende gevolgen.
We lieten u al kennis maken met de update van de Jeep Grand Cherokee. Ook de SRT kreeg een facelift die een agressiever gezicht brengt.
Jeep start het jaar met een kleine upgrade van de Grand Cherokee. Het begin van een groot productoffensief dat de komende jaren zal lopen. In Europa blijft de Grand Cherokee de op één na populairste Jeep, maar wel op flinke afstand van de kleine Renegade.
Wie van het ene automedium naar het andere surft, zal in de verschillende testverslagen van de nieuwe Hyundai i30 steeds de naam van één concurrent zien opduiken. Behalve bij ons.
Door een 2.0 turbodiesel met 177 pk aan het X-Trail-gamma toe te voegen, wil Nissan klanten plezieren die vooral een ‘lastdier’ zoeken.. of een automaat willen. Hij moet de verkoopscijfers van de X-Trail verder opkrikken.
Zoals reeds het geval was met de vorige generatie, bestaat ook van de nieuwe Mazda MX-5 een variant met hard vouwdak. Alleen heeft Mazda nu een veel minder eenvoudig idee uitgewerkt.
Met zijn prijs die 200.000 euro benadert en zijn 550 pk is de Range Rover SVAutobiography de meest luxueuze Land Rover ooit. Een 4x4 die slecht ligt bij de groene jongens, maar die ons tijdens de test ontzettend blij wist te maken.
Voor Dacia werd 2016 een recordjaar. Om 2017 even goed te doen starten, heeft het merk zijn hele gamma een update geschonken, vooral zijn drie bestsellers: Logan, Sandero en Duster.
Donderslag bij heldere hemel in het segment waar senioren graag shoppen: de Nissan Micra – lang één van hun favorieten – verandert het geweer van schouder. Nissan hoopt daarbij op commercieel succes, wij voelen dat hij de generatiekloof probeert te dichten.
De tweede generatie van de Peugeot 3008 trekt volop de kaart van de SUV’s in het C-segment. Een nieuwe positionering die eigenlijk verbergt dat hij omhoog klimt op de maatschappelijke ladder. Hij heeft alle potentieel om een bestseller te worden.
Een tof snoetje, hypercompacte afmetingen en een leuke atmosferische motor. We keken eigenlijk al lang uit naar zijn komst. Is de Suzuki Ignis nog wat ontbreekt op uw kerstlijst?
Knap en snel, dat vat de AMG GT al sinds zijn debuut goed samen. Maar deze giftig groene R doet hem van een schoonheid in een beest veranderen. Dit is de Mercedes-AMG GT-R, geïnspireerd op de GT3-racer.
Een nieuwe berline van BMW, daar wachten de fans op als was het een ‘urbi et orbi’ van de paus. Ze weten al dat de jongste van München nieuwe standaarden zal zetten. Hoewel: weten ze dat, of denken ze dat te weten?
Van de E-klasse break bestaat al een versie met vierwielaandrijving, dus de kost om een alleterreinbreak te ontwikkelen lag volgens Mercedes niet te hoog. Waarmee het merk het feestje komt verstoren van de Audi A6 Allroad en de Volvo Cross Country.
Toen mijn hoofdredacteur me voorstelde om een test te doen met de Mercedes SLC, wilde ik natuurlijk meteen de krachtige 43 AMG. Die bleek helaas onbeschikbaar, waarop Mercedes me voorstelde om… een 250d diesel te proberen. Die ik met enig voorbehoud aanvaardde.
De compacte van Mazda krijgt een update. Ja, echt. Heeft u dat niet gespot? Nochtans is dit een update die uw onderbewustzijn kan aanspreken.
Tussen de ‘basis’ Giulia’s en de ‘crazy’ Quadrifoglio bleef er volgens Alfa Romeo nog ruimte in het gamma om een krachtige maar meer betaalbare variant te plaatsen. Die heeft nu een naam: Veloce.
Je ziet het nauwelijks, maar de Jaguar XJ kreeg een tijdje geleden al een kleine update. Klein, maar wel de moeite om hem nog eens onder handen te nemen. Deze knappe aristocraat kent een te discreet bestaan in onze contreien.
De nieuwe Audi Q5 verandert niet, hij verbetert. Onder zijn erg klassieke design blijkt hij op elk vlak een stuk verbeterd. En dan vooral op het vlak van technologie en offroadkwaliteiten.
Na de 2-reeks Active Tourer, de 3-reeks en de X5 onderwerpt BMW ook zijn vlaggenschip aan de hybride-behandeling. Onder de motorkap ligt ‘slechts’ een viercilinder. Maar wel een die deel uitmaakt van een pakket dat ons verblufte en wel meer dan één zal boeien.
De Rav-4 is dusdanig gegroeid dat hij bijna niet meer past in zijn (C-)segment. Maar om hier toch nog aanwezig te blijven, zet Toyota nu in op de C-HR. Op zijn zachtst gezegd een opmerkelijk design, zoals alleen Toyota dat kan brengen.
Wanneer er één beroemde pick-up in de wereld is, dan is het wel de Toyota Hilux. De achtste generatie bouwt uitsluitend verder op die faam, zo mochten we zelf achter het stuur ondervinden.
Na iets minder dan 4 jaar in zijn carrière is de compacte SUV van Ford aan een update toe. Die maakt komaf met de discrete Kuga, en ook onder de motorkap wijzigt er heel wat.
Eindelijk! Nadat VW ons eerst zin deed krijgen met een concept op basis van de vorige Beetle en in 2014 let een concept op het huidige model, is er nu eindelijk een ‘alleterreinversie’ met de VW Beetle Dune. Alhoewel, alleterrein?
Naast een knap snoetje kan de Hyundai Tucson sinds het voorjaar ook rekenen op de bijzondere combinatie van een krachtige dieselmotor met een comfortabele automaat, zonder voor de duurdere vierwielaandrijving te moeten opteren.
Als gezinswagens bieden de compacte monovolumes vast het beste compromis om uw dagelijks woon-werkverkeer te koppelen aan de ritten van en naar school met de kinderen. Een gebruik waar de plug-in hybride aandrijving van de BMW 225xe perfect bij aansluit.
Door een mysterieuze letter X toe te voegen aan zijn Mokka, wil Opel extra benadrukken dat de kleine SUV enkele belangrijke aanpassingen onderging. Want achter zijn nieuwe snuit gaat een compleet herwerkt interieur schuil en een uitrusting die een aanzienlijke update kreeg.
Toen de Citroën C4 Cactus in al zijn creatieve vrolijkheid debuteerde, leek het ons een ‘one hit wonder’. Maar de Citroën C3 maakt duidelijk dat we ons vergisten.
De zomer heeft het precies erg naar zijn trek gehad in onze contreien. Iemand horen klagen over zijn verlengde verblijf? Ons al helemaal niet, want wij konden nog volop profiteren van onze Audi A3 Cabriolet op die manier.
Door een ‘+’ te plakken achter de naam van zijn nieuwe Ka hoopt Ford de transitie duidelijk te maken die zijn kleintje doormaakt. De stadswagen tilt zichzelf nu naar de onderkant van het B-segment en moet dus een rationeler kopend publiek overtuigen.
Wanneer de Infiniti Q30 u te veel keuzes aan motoren en uitrusting laat, en niet stoer genoeg is naar uw smaak, dan ligt dat misschien anders met de QX30 die we hier testen.
Met de nieuwe generatie, evolueert de Renault Scénic. Niet als in een technische evolutie, maar in de existentiële betekenis van het woord. De Scénic geeft een nieuwe invulling aan de term ‘monovolume’.
Goed twee jaar na de lancering van de huidige generatie Audi TT, is eindelijk de krachtigste versie klaar: de TT RS. Die heeft nog steeds een magische 2.5 vijfcilinder zoals zijn voorganger. Blijft daarmee alles bij hetzelfde? Nee hoor, helemaal niet.
De vernieuwing van het Méganegamma is enkele maanden geleden ingezet. Met de komst van de Grandtour break gaat het volop verder. Met zijn komst wordt op zijn minst één vergelijking onvermijdelijk.
De huidige Ford Fiesta - en bijgevolg ook de sportieve ST - loopt op zijn laatste benen. Reden genoeg voor Ford om nog snel een feesteditie op te zetten: de ST200 Limited Edition.
Je krijgt niet elke dag het gevoel dat je een auto test die zal toetreden tot het rijtje van de allergrootsten. Wanneer zo’n dag aanbreekt als nu met de McLaren 675 LT, dan prijs je je gelukkig dat de sterren nu eenmaal zo staan.
Met zijn tweede generatie van de Audi S5 wil de constructeur uit Ingolstadt vooral geen ‘goedkoper’ doorslagje van een RS5 voorrijden. Wij ontdekten een heel andere visie op wat Audi ziet als ‘Gran Turismo’.
We komen niet vaak een politievoertuig tegen in de zoekertjes op onze site. Maar wie deze advertentie leest, snapt snel dat de Mercedes G-klasse hier geen echte politiewagen is. Wat is dan het verhaal achter deze G-klasse en waarom moet hij weg?
Dit is de beste auto die u nooit zal kopen. De Lexus GS300h is competent, comfortabel en charmant. Maar hij loopt de premies mis die elektrische en plug-in hybride concurrenten wel krijgen.
Met zijn Vitara op CNG (aardgas) wil Suzuki een ernstig alternatief aanbieden voor de diesel. Hij richt zich op mensen die bewuster met hun omgeving willen omgaan, en die kunnen rekenen.
Opel heeft de Zafira een update gegeven. Dat is meer een software-update geworden dan een ingrijpende designvernieuwing, maar dit stelt de Zafira wel in staat om aansluiting te vinden bij de nieuwste technologische mogelijkheden. Een rondleiding.
Ook al viert de Lotus Elise inmiddels zijn 15de verjaardag in deze vorm, op deze jongedame zit duidelijk nog geen sleet. Met de Elise Cup 250 rijdt Lotus zelfs een Mini-Exige voor.
Een pick-up, die moet maar één ding kunnen: blijven gaan waar de anderen zich gewonnen geven. Fiat heeft er nu ook zo één in zijn gamma, maar zijn vorm komt bekend voor.
Ja, de Ford Mustang is beschikbaar met de ‘redelijke’ 2.3 Ecoboostmotor. Maar wie kan er nee zeggen tegen een dikke V8 die van de Mustang een echte ‘muscle car’ maakt? Dan krijg je deze Mustang GT, die we in cabriovorm testen. Een uitstekende keuze om het geluid beter te kunnen savoureren.
Tesla beleeft een moeilijke periode door de problemen met zijn Autopilot. Toch gaat het modellenoffensief gewoon door. Zo is de Model X eindelijk in Europa geland, vier jaar nadat we voor het eerst kennismaakten met zijn bizarre vleugeldeuren achteraan: de Falcondeuren.
Meer stijl, meer technologie, meer vermogen… Terwijl er nauwelijks wat veranderd lijkt bij de eerste update van de Volkswagen Up, heeft VW er toch heel wat ‘meer’ in gekregen. Waarbij dit: een nieuwe 1.0 turbomotor.
Eindelijk! Wie een Ford Mustang via de officiële Fordkanalen wilde bemachtigen, moest blijk geven van meer zen dan de Dalai Lama. Maar nu is het eindelijk zover. Bovendien, je kan je ook een Mustang aanschaffen die meer aan onze realiteit is aangepast.
Je moet het de Jaguar Land Rovergroep nageven: tussen alle Land en Range Rovers in, hebben ze toch nog een gaatje gevonden om Jaguars eerste SUV tussen te wringen. Zelfs met de basis 2.0 viercilinder diesel blijkt die al behoorlijk opwindend.
Voor het eeuwfeest van Isuzu krijgt de D-Max pick-up een feestelijk jasje aangemeten. Zeer opzichtig, en wat onder de motorkap steekt blijft nog steeds even interessant.