Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Wie de Audi A6 Allroad kent, kon niet anders dan licht ontgoocheld zijn met de vorige Audi A4 Allroad. Een misser die Audi met het nieuwe model heeft rechtgezet.
Na de test met de Volvo V90 willen we ook zijn sedanbroer zijn plaats in de zon gunnen. In afwachting van de komst van de hybride T8, nemen we de krachtigste benzineversie van de Volvo S90 onder de loep.
Een atletische lijn, krachtige motoren en hi-tech snufjes, veel meer was er niet nodig om de Audi A5 nog aantrekkelijker te maken.
Seat timmerde de voorbije jaren al naarstig aan de weg. Toch valt voor Seat de komst van de Ateca te vergelijken met de verschijning van de Messias. Eindelijk een compacte SUV. Nu moet de Ateca wel nog in de smaak vallen bij het publiek…
Wie rijk is, toont dat niet graag. In een normale Rolls-Royce kan je achterin wegkruipen, verborgen voor curieuze blikken. Maar in een Rolls-Royce Dawn, een cabrio, ligt dat moeilijk.
Dit is de Volvo waarvoor u een Audi A6 Avant of zelfs een Mercedes E-klasse break moet laten staan. Dat is niet alleen een statement, maar het is ook precies wat deze Volvo V90 uitstraalt.
U hoort niet bij de 250 gelukkigen die zich zo’n exclusieve Project 7 van Jaguar mee naar huis mochten nemen? Geen nood, die fijne mensen bij Jaguar hebben net iets klaargestoomd dat perfect is om uw verdriet te verdrijven.
Oostende – Aarlen, dat is net 305 kilometer. Dat lukt met één tank waterstof in de Toyota Mirai. Alleen bevindt het enige tankstation van het land zich knal in het midden, in Zaventem. Ziet u het probleem?
Uitgerust met de SD-turbodiesel van 192 pk is de nieuwe Clubman de krachtigste Mini ooit. Geen wonder dat BMW de topmotorisering voortaan ook met vierwielaandrijving aanbiedt.
Het is elk jaar hetzelfde liedje: met de vakantie in zicht, moet er plots weer over diëten gesproken worden en het lichaam dat er goed moet uitzien om te paraderen aan het strand. Wel, laat dit jaar dat dieet maar voor wat het is en schaf u gewoon een Mercedes C-klasse cabrio aan om te paraderen.
De Amerikaanse sportwagen is steeds een voorwerp van spot geweest voor zijn Europese soortgenoten. Vaak was dat terecht. Maar niet altijd en zeker nu niet.
Met zijn F-Pace wil Jaguar op vrij assertieve wijze zich een deel van de koek toeëigenen tussen de andere premium compacte SUV’s, lees de Mercedes GLC en vooral: de Porsche Macan.
Deze had u nog tegoed van ons. Nadat we u vorige week vertelden over de Alfa Romeo Giulia en hoe die zijn badge echt verdient, is het tijd om het te hebben over de Giulia met 510 pk.
Goed voorzien van snufjes, beschikbaar met twee vermogens en hij beschikt over enkele ongeziene nieuwigheden. De Ford Edge heeft zichzelf een uitnodiging bezorgd tot het premiumbal bij de SUV’s. Kennismaking met een lefgozer.
De nieuwe Alfa Romeo Giulia bestaat eindelijk. We hebben hem getest, waarmee we eindelijk een antwoord kunnen bieden op vele vragen. Met de Giulia breekt het einde aan van een tijdperk. Maar over welk einde hebben we het eigenlijk?
Nauwelijks enkele dagen nadat we u een voorproefje konden geven van de vijfdeurs Fiat Tipo, trokken we naar de officiële modelvoorstelling. Daar reden we ook met de Fiat Tipo Station Wagon, die het gamma vervolledigt.
Nadat Tesla eerst het schier onmogelijk verwezenlijkte en een echte elektrische berline met een echt rijbereik maakte, kwam vervolgens het speelse aan de beurt. De Tesla Model S P90D is op power gericht, met twee elektrische motoren. Geniaal.
Volgende week rijden we eindelijk met de nieuwe Alfa Romeo Giulia, een auto waarvan de komst al even vaak is aangekondigd… als hij uitgesteld is. Een uitstekende gelegenheid om terug te blikken in onze reeks naar een originele Giulia. Dit is de 1300 van Franz Serbruyns
De nieuwe Mini kennen we nu al sinds 2004. Zijn cabriovariant is steeds een bijzonder aangename gezel geweest als het op open rijden aankomt. Dat blijkt ook met de nieuwe versie het geval, zelfs in combinatie met een dieselmotor.
Hij heeft de ‘looks’ en met 340 pk uit zijn 3.0 TDI heeft hij zeker ook de ‘feel’. Toch schort er iets aan de Audi SQ5 plus TDI.
De eerste Volkswagen Tiguan was met 2,8 miljoen verkochte exemplaren al een heel aardig verkoopssucces, ondanks een uiterlijk dat niet meteen overtuigde. Wat nu VW dat probleem uit de wereld heeft geholpen?
Nissan Navara, Mitsubishi L200, Toyota Hilux,… Er beweegt wat in de pick-upmarkt de jongste maanden. Wat op slag de Ford Ranger, nochtans nog maar 4 jaar oud, de deken van de bende maakt.
Wie zijn gezin ziet uitbreiden, gaat onvermijdelijk op zoek naar een meer praktische oplossing op vier wielen. Gedaan met de coupés. En dan ontdek je plots hoe handig een break wel kan zijn, zoals hier met de nieuwe Opel Astra Sports Tourer.
Toen we laatst de Audi R8 Plus mee naar huis kregen, regende het bij quasi vriestemperaturen. Als ‘wiedergutmachung’ nodigde Audi ons uit om het volle potentieel te ontdekken… op de Nürburgring.
Als 2015 het Jaar van de SUV was voor Mercedes, dan is 2016 goed op weg om het Jaar van de Dream Car te worden. In afwachting van de Mercedes C-klasse Cabrio en de E-klasse AMG, krijgen we in de vorm van de SLC zelfs een iets toegankelijker droom.
Groot gezin? Verre reisplannen? Hobby’s met fietsen of surfboards? Kom maar op, zegt de Ford Galaxy. Met standaard zeven zitplaatsen en tot 2.339 liter koffer, schudt hij op bijna alle autogerelateerde vragen een antwoord uit zijn mouw.
We kennen Lexus vooral omwille van zijn hybrideaanbod. Die nemen ook de hoofdbrok van de verkoop voor hun rekening. Maar sinds de compacte SUV NX in het gamma opdook, beschikt Lexus ook over een viercilinder turbobenzineblok. Is dat een goed alternatief?
130 pk lijkt op papier te weinig om een sportwagen - nu ja - sportwagen te laten zijn. Laat het aan de Mazda MX-5 om het tegendeel te bewijzen.
Volkswagen had met de Tiguan meteen een aardige verkoper vast in het compacte SUV-segment. Vanaf april is de nieuwe generatie beschikbaar, een model dat hoge verwachtingen op de schouders torst. We mochten er al even mee in de sneeuw stoeien.
Er zijn van die momenten dat je met volle teugen moet kunnen genieten. Van een lekker glas, van goed eten, van fijne vrienden… en soms ook gewoon van rijden. Zoals we met de BMW M2 Coupé mochten merken.
Lexus maakt van de facelift van zijn GS gebruik om hem technisch verder te perfectioneren. De klanten kunnen voortaan zelfs kiezen uit twee hybride varianten. Er is de 300h met 181 pk voor wie het graag redelijk houdt, en voor wie al eens zot wil doen is er de 450h met 345 pk.
Eindelijk is het zover, we hebben kunnen rijden met het meest vreemde idee dat Land Rover vier jaar geleden voor het eerst liet zien. Na onze testrit zijn we volledig van mening veranderd: dit is geen idioot idee, het is het coolste hersenspinsel van dit decennium.
De eerste Honda HR-V is te vroeg geboren, begin de jaren 2000. Toen nog niet te veel volk omkeek naar de compacte SUV’s. Dat ligt nu wel even anders. Gelukkig heeft Honda de gelegenheid gegrepen om een nieuwe HR-V te ontwikkelen. Die blijkt in de praktijk een bijzonder handig manusje-van-alles.
Voor Mercedes is dit de belangrijkste auto van 2016. Een nieuwe E-klasse is, eigenlijk minstens net zozeer als de nieuwe S-klasse, van symboolwaarde voor Mercedes. Hij draagt alle savoir-faire van het merk uit. Ook nu zet de E-klasse nieuwe bakens uit.
In de Golfklasse heeft elke constructeur zijn eigen aanpak. Renault laat er nu de vierde generatie los, die zonder complexen aan de start komt.
In 2016 viert Seat twintig jaar Cupra. Om die verjaardag te vieren, krijgt de sportiefste Seat Leon er wat pk’s bij. De totale cavalerie telt nu een stoere 290 paarden. We mochten hem testrijden, en hadden ook een afspraak met het verleden.
Na de vijfdeurs die eind 2014 gelanceerd is, en de Coupé in de zomer van 2015, verrijkt Hyundai het i20-gamma nu nogmaals. De Hyundai i20 Active introduceert bovendien een nieuwe motor.
Wanneer we het over elektrische wagens hebben, is de eerste vraag nooit: hoe veel verbruikt hij? Maar wel: hoe ver kan hij rijden? De oplossing? Een verlengstuk aan het elektrisch rijbereik breien. In de BMW i3 komt dat van een scootermotor.
De nieuwe Audi R8 is uitsluitend beschikbaar met een atmosferische 5.2 V10, in standaardtrim goed voor 540 pk. Als Audi R8 Plus zelfs met 610 pk. Wij hebben de sleutels van die laatste in handen, maar helaas: het regent en het is koud.
Met de Talisman brengt Renault een knap getekende, ruime en dynamische berline terug. De ‘French touch’ spreekt opnieuw tot de verbeelding. Zijn ambitie is echter niet min: doorbreken tussen de grote familiewagens.
Met de uitstekende 1.6 dieselmotor in de zeer geslaagde Tivoli wist SsangYong ons al te overtuigen. Nu mochten we nog eens terug, om van de 2.2 diesel te proeven in de andere modellen.
In navolging van de X5 eDrive lanceert BMW nog twee plug-in hybrides die wederom met extreem lage verbruikscijfers uitpakken, te weten de 225xe en de 330e.
Toyota wil iedereen aan de benzinehybride krijgen. Getuige daarvan de gefacelifte RAV4, het succesnummer onder de SUV’s, die nu ook zo’n aandrijflijn heeft. En wel in 2 smaken.
We zijn nog maar februari, maar we denken dat het qua Auto van het Jaar voor 2016 eigenlijk al gespeeld is. Leuker dan de Ford Focus RS komen ze niet.
Grote monovolumes mogen dan wel aan populariteit hebben ingeboet, je blijft je toch maar mooi elke dag verbazen hoe verrekte handig zo’n verhuiswagen wel is. Hou alleen je verwachtingen in toom.
De grote SUV van Hyundai werd in 2012 gelanceerd en is nu aan mid-life facelift toe. Voor die aanpassingen speelt Hyundai op ‘safe’, in wel meer dan één betekenis.
Na de grote S-klasse is het nu de beurt aan de kleine Mercedes C-klasse om een plug-in hybride model in het gamma te ontvangen: de C350e. Hij blijkt een bijzonder overtuigend alternatief voor de almachtige dieselmotor die nog steeds heerst over dit segment.
De oude BMW X1 viel vaak te klein uit. Hoewel de nieuwe in de lengte minder plaats inneemt, blijkt hij in de praktijk veel handiger dan de vorige generatie X1. Met de 25d motor beschik je bovendien over 231 pk.
Het is een illusie hoor, om te denken dat de gegroeide Mini Cooper S Clubman nu een echt praktische auto is geworden. Maar hij overstijgt nu veruit de status van rijdend reclamebord van zijn voorganger. En hij behoudt de speelsheid die je van een Mini verwacht.
Toen Suzuki aankondigde dat het op de proppen zou komen met enkele kleine turbobenzinemotoren, dachten we ‚niks te vroeg’. Nu we ze getest hebben, kunnen we zeggen: ‚het was het wachten waard’.