Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Vijf jaar heeft Hyundai de badge in een kast gehouden, maar nu mag Tucson opnieuw op de kofferklep. Het lijkt een logische gang van zaken.
We zeggen ‘facelift’ uit gewoonte, maar in het geval van de vernieuwde Seat Ibiza gaat het vooral om een technologische update. Geeks die graag rijden zullen er van smullen.
Nauwelijks twee weken geleden ontdekten we het nieuwe gezicht en de gewijzigde motoren van de Toyota Auris. Nu is het aan de Avensis om dezelfde behandeling te ondergaan.
Een goed jaar na Nissan maakt alliantiepartner Renault zijn C-segment SUV wereldkundig. Of de Kadjar genoeg in huis heeft om het succes van de Qashqai te evenaren?
De Range Rover is u te snobistisch? De Volvo XC90 te gewaagd? Wend u dan tot de tweede generatie van de Audi Q7. Die is licht, krachtig en innoveert zonder origineel te zijn.
De Golf van Toyota krijgt een verjongingskuur aangeboden. Hij bevestigt na de facelift alleen maar de topvorm waarin Toyota’s designteam lijkt te verkeren. We krijgen hier voor het eerst ook een motor voorgeschoteld die we nog nooit eerder zagen bij Toyota.
Skoda lanceert de derde generatie van zijn vlaggenschip, de Superb. Dit grootste model uit de Skoda line-up en het is meteen een concurrent voor de Mazda 6, de Ford Mondeo en meer dan ooit voor de Volkswagen Passat.
Dit jaar vieren we de zestigste verjaardag van één van de topiconen onder de auto’s: de Citroën DS. Ideaal moment dus om een eigenaar zijn passie te laten verspreiden via onze rubriek ‘Waarom moet hij weg?’. Emmanuel Rosière uit Bastogne verkoopt zijn DS uit 1973.
Is de Mini Cooper S met zijn 192 pk nog niet genoeg voor u? Dan is misschien deze John Cooper Works wel net wat u zoekt. Dat is de Cooper S… op steroïden.
Aan nieuwe GT’s geen gebrek momenteel. Alle constructeurs lijken hun vizier op hetzelfde slachtoffer gericht te houden. Iedereen wil het vel van de Porsche 911 Turbo. Hoe zit dat wanneer de Mercedes AMG GT S de Jaguar F-Type R tegenkomt onderweg?
Het zat er aan te komen dat Ford de C-Max en de grotere Grand C-Max een update zou geven. De Focus, het model waar beide compacte MPV’s van worden afgeleid, kreeg eerder al een facelift. De nieuwe C-Max heeft recht op een nieuwe neus met een bijzonder ruim bemeten radiatorrooster.
Ford had het al maanden geleden beloofd, dat het eindelijk officieel via zijn dealers de nieuwe Mustang in Europa zou verdelen. Dit betekent niet alleen dat je niet langer via de importkanalen moet, maar ook dat Ford de Mustang nog echt heeft aangepast voor Europa.
Dit is een verhaal over niet zomaar een diesel. De 3.0 TDI zescilinder met 320 pk kent verschillende trappen in zijn werking. Van ‘lekker vlot’ tot ‘woooow, is dit de weg naar Le Mans?’.
verhoogde breaks. Bovendien, zo belooft VW, gaat het om meer dan wat opsmuk maar kan hij u echt uit enkele netelige situaties redden.
Ford vaart tegen die stroom in en lanceert de tweede generatie van zijn S-Max, daar waar tal van andere spelers het segment vaarwel zeggen. De S-Max is andermaal een grote monovolume met sportieve inborst. Deze S-Max staat in de herfst bij de dealer.
De facelift van de Honda CR-V gaat dieper dan je op het eerste gezicht zou denken. Vooral mechanisch krijgt hij er een belangrijke motor bij, één die hem in onze contreien wel eens best populair kan maken.
Er zijn nog liefhebbers van pocket-GTI’s, en die zullen hun hart ophalen met de nieuwe OPC-versie van de Opel Corsa. Hij bijt, die kleine.
Seat blijft maar versies spuien van zijn Leon. Na de geslaagde X-Perience, is er nu een Leon break die het beroemde Cupra-logo krijgt. Je krijgt zelfs de keuze uit een model met 265 pk en één met 280 pk.
Na dertig jaar trouwe dienst heeft Renault het begrip Espace zoals we dat kenden plechtig begraven. De naam blijft, maar hij wordt anders ingevuld. Deze Espace mag er dan heel anders uitzien, hij blijft wel een ruimtewonder.
Ze hebben afgezien door de komst van compacte monovolumes en SUV’s, maar de leasingmarkt houdt het segment van de klassieke berlines nog overeind. Daar zijn met de nieuwe VW Passat en de al even nieuwe Ford Mondeo twee moeilijke keuzes bij gekomen. Wat geeft een rechtstreeks duel?
De Mercedes S-klasse is een vijfsterrenhotel op wielen.
Nadat eerder al de Continental GT en de Flying Spur een sportieve behandeling kregen, vond Bentley nu de tijd rijp om van de Mulsanne een Speedmodel uit te brengen. Speed is in elk geval de juiste omschrijving.
Elk deel van de wereld heeft zijn eigen voorkeuren. Zeker wat auto’s betreft, is het verschil per werelddeel groot. Denk maar aan de Cadillacs en de Chevy’s uit de USA. Mitsubishi probeert ons nu warm te maken voor een stukje Zuid-Oost Azië, met de Attrage.
Wat indien je niet zou moeten wisselen van banden om veilig de winter door te raken. Volgens Michelin kan het, met de CrossClimate band. Is die beter dan wat wij kennen als all-seasonbanden? We zochten het uit in de sneeuw.
Nauwelijks enkele maanden na de komst van de TT Coupe, brengt Audi ons de TT Roadster. Net op tijd voor de zomer.
De VW Scirocco R, dat betekent 280 pk in een carrosserie waar de testosteron van afspat. Waar we doorgaans blij zijn daar een DSG-versnellingsbak in aan te treffen, is dat hier niet het geval.
De Hyundai i30 heeft net een subtiele maar smaakvolle facelift achter de rug. Daar komen nieuwe snufjes bij, maar ook een turbobenzine, om helemaal in de mode te zijn.
België mag zich dit jaar opmaken voor een gloednieuwe merkencup, BMW M235i Racing Cup. Vorig jaar lanceerde het merk zelf een eigen cup in de Duitse VLN competitie op de legendarische Nordschleife, dit jaar kan je ze in Zolder en Spa gaan bewondere. Een eerste test.
De Opel Adam komt al zeer uitgesproken voor de dag. Met de S voegt hij er een niet alledaagse garderobe aan toe: strak jack en sneakers.
Na de S-Cross en in afwachting van de Vitara, zet Suzuki de vernieuwing van zijn gamma verder met de Celerio. Dat is een stadswagen zonder franjes, maar met ontegensprekelijke kwaliteiten.
Wanneer stadswagens een nieuwe generatie aansnijden, verwachten we steeds een stijlbreuk en veel nieuwigheden. Maar in de nieuwe Opel Corsa en Skoda Fabia houden we vooral een ‘déjà vu’ over.
In de categorie van stads-SUV’s, moet je je tegenwoordig laten gelden. De concurrentie is er moordend. Met de CX-3 trekt Mazda de kaart van discrete verleiding.
De Jeep Cherokee is als stijlvolle jeans. Zo stoer en offroadbereid als je van een Jeep verwacht, maar tegelijk ook een buitenbeentje dat je zonder veel moeite weet in te palmen. Fiat zwaait de plak bij Chrysler, en dat levert interessante combinaties op.
Naast de T8 biedt Volvo in de nieuwe XC90 ook klassieke motoren aan. Wie geen 78.500 aan een hybride kan schenken, is beter af met ofwel een D5 of een T6.
Na onze eerste korte kennismaking eerste korte kennismaking in de sneeuw, konden we nu de Land Rover Discovery Sport langer en in normaler weer testen.
Is het ironisch, dat een 2,3 ton zware SUV zich een groene auto kan noemen? Alleen, het is geen grap. De plug-in hybride Volvo XC90 T8 toont zich in de realiteit een uitstekende hybride.
AMG mocht ook aan de bak met de CLA Shooting Brake, en lepelde er de fenomenale 2.0 met 360 pk. Dat geeft een boeiende cocktail.
Gestileerde breaks zijn hot, alleen durft bijna niemand ze in productie te nemen. Mercedes vormt een uitzondering op die regel en is al aan zijn tweede stijlstatement toe, de CLA Shooting Brake.
De BMW i8 ziet er uit alsof hij uit de toekomst naar hier is geflitst. Hybride aandrijving, met een driecilinder turbobenzine om de shock compleet te maken. Het goede nieuws: hij rijdt beter en leuker dan de meeste hedendaagse BMW’s.
Vorig jaar vierde Ford een halve eeuw Mustang. Een halve eeuw, die heel wat legendarische exemplaren heeft voortgebracht. Wat gedacht van de Mustang V8 Coupé uit 1965, zoals Jean Petit hem verkoopt?
Opel lanceert twee nieuwe dieselmotoren in zijn gamma. Daarvan is er maar één echt nieuw, maar ook de andere motor heeft interessante nieuwe troeven gekregen.
Afgelopen zomer liet Porsche een facelift debuteren op de Cayenne. Intussen krijgen alle versies van de grote SUV die aanpassingen. Nu is het de beurt aan de Porsche Cayenne GTS, die we onder handen mochten nemen.
De tweede generatie van de Fiat Doblo heeft een doorgedreven verjongingskuur achter de rug, zowel uiterlijk als technisch. Fiat koos voor ingrijpende wijzigingen.
Dit jaar wil een nieuwe constructeur komen meestrijden om de knikkers in Le Mans. Nissan treedt aan tegen Audi, Porsche en Toyota met een geheel eigen, onuitgegeven oplossing.
Enkele maanden na de voorstelling van de Skoda Fabia, volgt hier de Fabia Combi. We kennen zijn sterktes, en zijn dan ook niet verbaasd dat hij daar vooral op voortbouwt.
En plots gaat Ford van één naar twee ST-versies in de Focus, benzine en diesel. Er waren al twee koetswerkvarianten, dus plots is er keuze uit vier Focus ST-keuzes. Joepie.
De 1.6 BlueHDI moet een nieuw speerpunt worden in de PSA-groep. Je zal deze diesel terugvinden onder de motorkap van heel wat Citroëns en Peugeots. We testen hem hier in zowel de DS3 als in de DS5.
De Koreaanse berline onderging een facelift en een technische update, en blijft in zijn klasse nog steeds de prijzenkraker met als bonus 7 jaar garantie.
Met de Discovery Sport wil Land Rover ons voor het eerst duidelijk maken dat de nieuwe productstrategie rond het begrip ‚familie’ draait. Alleen, dat blijkt niet allemaal even duidelijk in de praktijk.
Net als de vorige generatie deelt ook de nieuwe Citroën C1 zijn techniek met de Peugeot 108 en de Toyota Aygo. Citroën probeert de C1 de beste karaktertrekken van beide anderen te combineren in één auto: de uitstraling van de Toyota, en de krachtige motor van de Peugeot.