Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Bij Skoda is er nieuws bij de vleet. In afwachting van de lancering van de nieuwe Octavia, trekt de eveneens gloednieuwe Rapid alle aandacht op de Heysel.
Op het 91ste Autosalon van Brussel stelt Opel drie nieuwe modellen in première voor aan het Belgische publiek: Adam, Mokka en Astra Sports Sedan.
1De luide knal die we horen is geen klapband. Nee, het is gewoon de V8 van de Audi RS 5 die brullend een versnelling lager schakelt. Dikke motoren en cabrio's, het blijft een oorstrelende combinatie.
Volvo pakt op de Heysel uit met twee nieuwe varianten van de V40 die in Gent wordt vervaardigd. De Cross Country en de R-Design beleven hun Belgische première.
Nissan is een voortrekker op vlak van groene technologie. Op de stand prijkt uiteraard de Leaf, maar ook enkele interessante concepten die de mogelijkheden van de ‘zero emission car’ demonsteren. Daarnaast ontbreken evenmin de populaire SUV’s, sportwagens en lichte vrachtauto’s uit het gamma.
Toen deze vierde generatie van de Ford Fiesta in 2008 verscheen, bracht hij een belangrijke stijlbreuk met het verleden. De vorige was log en grijs, de nieuwe dynamisch en een charmeur. De facelift brengt niet alleen een gepoederde neus, maar ook een pareltje qua technologie.
2013 wordt een belangrijk jaar voor Suzuki met de lancering van een nieuwe crossover, die afgeleid zal zijn van de knappe S-Cross concept, die al in de herfst te zien was op het salon van Parijs.
Ssangyong is aan een tweede leven begonnen op de Europese markt en dat gaat prima van start.
Mini levert het Brusselse autosalon een Europese première met de Paceman John Cooper Works All4. Dit is de nieuwste en krachtigste versie van de Sports Activity Coupé in het Mini-gamma.
Subaru etaleert zijn hele gamma op de stand in Paleis 7 en pakt zelfs uit met een heuse primeur.
Toyota is nog steeds dé hybridespecialist en daarom is het natuurlijk geen echte verrassing dat ook dit keer weer enkele speciale varianten op de stand van het Japanse merk staan te pronken.
Het is een laatste redmiddel voor de Renault Laguna Coupé, die een zuinige 1.5 dCi 110 pk ingeplant krijgt in de hoop een breder publiek te bereiken. Een commerciële keuze, waarin elke vorm van emotie ontbreekt…
Ja, we weten het. Dit is plots een oude Golf, nu de zevende generatie op het toneel is verschenen. Maar er was een goede reden om met plezier achter het stuur te kruipen van deze Golf cabrio. Die reden telt drie letters: GTI.
Tegenwoordig zetten vierdeurscoupés de limousines zonder verpinken in de schaduw met hun overdosis sexappeal. Ook BMW ging op de versiertoer met de 6 Gran Coupé.
U kijkt naar de nieuwe Audi A3 Sportback. Jawel, kijk maar eens wat beter: het gaat echt om een volledig nieuwe auto. Nu, we hadden het eerst ook niet door hoor.
We weten het, in dit segment zwaaien de Duitse merken de plak. Zelfs in eigen land krijgt Cadillac klop van Audi, Mercedes en BMW. Maar nu heeft het fiere merk gezegd: ‘genoeg is genoeg.’
Wanneer u Opel nog steeds ziet als een wat stoffig huisvadermerk, houd u dan vast aan uw bretellen: met de Adam gaat dat flink veranderen.
In alle comfort dwars door de woestijn, het blijft een prerogatief van de Range Rover. Ook voor het nieuwe model wil het merk die attitude hoog houden.
I30, i30 Wagon, Santa Fe, Veloster Turbo: we hebben het de afgelopen maanden al druk gehad met de nieuwigheden van Hyundai.
Wist u dat de eerste Outlander in 2003 mee aan de basis lag van het nieuwe marktsegment van crossovers? Nu komt de alweer derde generatie er aan, die opnieuw een voortrekkersrol wil vervullen.
Begin dit jaar maakte Bentley indruk met de Continental V8. De nieuwe Speed voegt daar fascinatie aan toe, want nooit was een Bentley sneller dan het nieuwe topmodel van de Continental-reeks.
Overal wordt van Opel het beeld opgehangen van een merk dat op sterven na dood is. Wij vinden dat een constructeur die op amper zes maanden tijd drie nieuwe modellen lanceert, eerder in goede vorm verkeert.
Het C-segment wordt wel vaker het Golf-segment genoemd. Daar is een reden voor: de Golf is gewoon de populairste. Als VW hem vernieuwd, moet het merk er wel voor zorgen dat hij blijft overheersen. Hoe zit dat met de TDI?
Ja, er is de M 550d. Maar eigenlijk hoeft het heus geen M te zijn. In de Alpina D5 vind je meer raffinement, bijna evenveel power en meer exclusiviteit. Bovendien is hij goedkoper.
GT staat voor Gran Turismo. Een GT is een sportieve auto, geen sportwagen. Een Lotus Exige is een sportwagen, een Jaguar XK is een GT.
Hij ziet er uit alsof hij al een eeuwigheid op onze wegen rondtoert. En daarmee is de zevende opnieuw een echte Golf. Alleen is hij onderhuids flink veranderd.
Het is met groot plezier dat we u de geboorte van de Ford Focus ST aankondigen. Maar dat is nog klein bier vergeleken met het plezier dat we achter zijn stuur beleefd hebben.
Bij Renault heeft men nog reden tot blijdschap sinds de uitstap als constructeur uit de F1. Want Red Bull rijdt met Renault-motoren. Om die liaison te vieren, heeft Renault een beperkte serie uit van de Twingo R.S.
Goed twee jaar konden we gedurende twee dagen een prototype van de Prius Plug-In testen. En die was veel overtuigender dan de gewone Prius. Op zijn beurt valt de definitieve versie van de Plug-In nog beter mee dan het prototype.
Met de nieuwe i30 heeft Hyundai een zwaar offensief ingezet tegen de klassieke sterkhouders in dit segment: Golf, Astra, 308, Focus en Mégane. In afwachting van een driedeurs voegt nu een break zich bij de bestaande vijfdeurs.
De Ford Ranger gaat compleet vernieuwd de derde generatie in, maar wordt wel nog steeds samen met Mazda gebouwd. Hij komt opnieuw meespelen in een segment dat in Europa nog in volle groei is.
De Volkswagen Amarok heeft een hoog Country life-gehalte. Voor wie op het platteland woont - of zich daar waant - is dit de ideale duivel-doet-al. Zijn naam betekent ‘wolf’, en voor één keer mag het beest mee met de jager.
De BMW 3 Reeks dankt zijn succes vooral aan de dieselversies. Daarmee raakte de ooit zo populaire 320i in de vergetelheid. Onterecht.
In ‘old school’ pick-up-land zwaaien de Toyota Hilux en de Nissan Navara nog steeds de plak. Wij gingen op pad met de topversie van de laatste. Die kan met zijn ongeëvenaarde trekvermogen van 3 ton een olifant de baas.
Grote monovolumes zijn uit. Leve de compacte monovolume! En het rijtje wordt met de dag indrukwekkender: Citroën Grand C4 Picasso, Peugeot 5008, Ford S-Max, Renault Espace,... Ook benieuwd hoe de Opel Zafira Tourer het verschil maakt?
Meer en makkelijk toegankelijk vermogen, daarmee vat je de Lotus Elise S samen. Maar aan de rijbeleving verandert niets: de pure schoonheid van het rijden.
Toyota blijft rotsvast overtuigd van zijn hybride toekomstvisie. Getuige deze Yaris Hybride, de eerste ‘full hybrid’ stadsauto die twee kilometer lang zuiver elektrisch kan rijden.
De Mégane blijft de sterkhouder in Renaults gamma. Het nieuwe modeljaar kreeg in enkele van zijn verschillende verschijningsvormen een opfrisbeurt.
Nauwelijks een maand na de Audi A3 bevinden we ons achter het stuur van een andere belangrijke nieuwkomer in dit segment: de Mercedes A-klasse. Radicaal anders dan het vorige model, en dat is slechts nieuws voor de concurrentie.
Gezien het succesverhaal dat de Prius is, mag het verbazen dat het Toyota zo lang kostte om de hybride familie uit te breiden. Dat is nu het geval: na de Prius Plug-in, is hier de Grand Prius +, de eerste hybride monovolume ter wereld.
Met de nieuwe autofiscaliteit lijkt de gloednieuwe Lexus GS 450h belastingtechnisch wel een wit konijn. Gelukkig is niet alleen de boekhouder enthousiast.
Al sinds 1987 heeft BMW een break in zijn 3-serie, maar de titel van ruimste in zijn categorie wist hij nooit te veroveren. Dat wijzigt met dit nieuwe model.
Naast de koele cijfers (voor de Astra OPC: 280 pk, 400 Nm, 250 km/u) maakt eveneens de link met de autosport de reputatie van een hot hatch. Deze visie deelt ook Volker Strycek, de baas van het Opel Performance Center (OPC) dat op de Nürburgring is gevestigd.
De Audi RS4 is wat men een nicheproduct noemt, want in strak sportpak heeft de familiewagen er immers geen moeite mee om in het zog van de meeste GT’s met faam te blijven. Voor deze editie was de belangrijkste vraag welke krachtbron er op de vooras zou liggen.
In zijn krachtigste versies waren we al zeer te spreken van de Mazda CX-5, maar hoe zit dat wanneer we op pad gaan met de basisdiesel: de voorwielaangedreven 2.2 met 150 pk?
Samen met de Coupé rolde Mini in Frankfurt in 2009 ook een conceptversie van de Roadster uit. Beide haalden productie, en wij mochten ons opmaken voor een uitgebreide kennismaking met de Britse roadster.
Hoewel deze 3-serie een volledig nieuw model is, is dat niet het eerste wat in je opkomt wanneer je hem voor het eerst ziet. Om zijn traditionele klanten vooral niet voor het hoofd te stoten, heeft BMW gekozen voor evolutie in plaats van revolutie.
‘Met de V40 gaan we de strijd aan tegen de Audi A3 en de BMW 1-serie.’ Bij Volvo klinkt men zelfverzekerd over hun jongst geborene. Na de eerste test zijn we geneigd te zeggen: volkomen terecht.
In 1992 herschreef McLaren met de F1 de definitie van de supersportwagen. Vandaag doet het dit opnieuw met de MP4-12C, waarvoor het op een andere manier compromisloos te werk ging.
Deze groene Ferrari 250 GTO uit 1962 is de duurste auto ooit. Hij is verkocht aan een Amerikaanse verzamelaar voor 35 miljoen dollar (28,1 miljoen euro). Deze 250 GTO is één van slechts 39 stuks. Hij werd op maat gemaakt van de Britse racelegende Stirling Moss.