Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Dit is de nieuwe Audi A3. En voor u begint met ‘weinig nieuws aan te zien’, weet dan dit. We hebben hem getest, en hij is nog verbeterd.
...keert het merk terug. Nadat SsangYong goed een jaar geleden de Korando SUV voorstelde, is er nu de Actyon Sports pick-up.
Tot nu toe hadden we de Skyactiv-maatregelen alleen nog maar kunnen testen in prototypes. Maar nu met de CX-5 zijn we toe aan het volledige kant-en-klare product. In een compacte SUV bovendien, die volledig Skyactiv ontwikkeld is.
Elke keer opnieuw wanneer we een Hyundai in test krijgen voorgeschoteld, benadrukken we hoe zeer de afwerkingskwaliteit is verbeterd. Zelfs op een niveau dat de Koreaanse constructeur er probleemloos een bijzonder kritisch testpanel op kan loslaten.
Wie ooit het genoegen gehad heeft de 6.2 V8 AMG-motor van dichtbij te horen en voelen grommen, zal dat ‘vanzeleven’ niet vergeten. Maar kijk, aan alles komt een eind. Hij is vervangen door een nieuwe 5.5 V8 biturbo. Goed genoeg?
Verschillende constructeurs hebben hun elektrische auto al klaar. Volvo evolueert wat bedachtzamer, en is nu met de elektrische C30 bezig met uitgebreide ‘real life’ tests.
Downsizing. Ook een icoon als de Bentley Continental GT ontsnapt er niet aan. Natuurlijk blijft de W12-motor te koop, maar de gloednieuwe V8 is meer dan een kleine Bentley-motor.
Na de Outlander/4007/C-Crosser en de i-Miev/Ion/C-Zero baart de entente PSA-Mitsubishi een derde kind: de ASX/4008/C4 Aircross. We reden die laatste.
Porsche rijmt niet echt met diesel, maar in de Panamera blijkt die cocktail toch verrassend goed te werken.
Na een eerste, niet helemaal geslaagd poging om de Kever-legende te doen herrijzen, is VW klaar voor een tweede rondje. Maar deze keer ziet het er allemaal veel beter uit.
Het onverslijtbare werkpaard van Toyota krijgt een opkikkertje om er nog weer enkele jaren tegenaan te kunnen.
Met de zomer in aantocht is de Audi R8 Spyder het uitgelezen stel wielen om de show te stelen op de kustboulevards. Zeker de versie met V10 achter de cockpit, die de Italiaanse roots van de Duitse sportwagen nog eens extra onderstreept.
Afgaande op de communicatie van Porsche legt de 911 de lat weer een flink stuk hoger. Enkel een doorgedreven testrit kan uitsluitsel brengen of dit realiteit dan wel marketingpraat is.
Behoort u tot de eersten die een Ray-Ban kochten, een cd en later een blu ray-speler? Proficiat, u behoort de vernieuwers. En zouden jullie nu ook massaal de Renault Twizy kunnen kopen aub?
Peugeot blinkt vooral uit in goede onderstellen. In hybride technologie staat de constructeur nog niet zo ver. Maar de eerste tekenen zijn al meer dan uitstekend, zo toont een test met de 508 RXH.
BMW heeft het ‘M Performance’ label ontwikkeld met het oog op deze: de M550d. Met zijn driedubbele turbo en zijn diesel geen vanzelfsprekende M. Maar hoe dan, ontzettend interessant.
Vier jaar na zijn lancering lijkt de Insignia nog lang niet toe aan een facelift. Hij oogt nog zo fris als toen. Maar wat hij voor sommige markten nodig lijkt te hebben, is meer vermogen.
Tot voor kort was de Audi A1 met zijn 185 pk kansloos tegen de 211 pk sterke Mini John Cooper Works. Nu komt daar verandering in met de A1 Quattro die maar eventjes 256 pk naar de vier wielen sluist.
De Alfa Romeo Giulietta vond zijn weg al naar 140.000 klanten in Europa. Met de nieuwe TCT versnellingsbak met dubbele koppeling wil Alfa de teller verder de hoogte in jagen.
Geen premie meer, waarom zou u dan nog kiezen voor de spaarversie in de Volvo V70? Wel, omdat de DRIVe met de 1.6 diesel eens te meer verbaast.
De Hyundai i30 koppelt voortaan kwaliteit aan sexappeal en zet daarmee een groot offensief in richting VW Golf, de referentie in zijn klasse.
De vorige generatie Lancia Ypsilon had zijn leuke uiterlijk mee, maar bestond uitsluitend met twee deuren. De nieuwe Ypsilon voegt er een extra koppel achterdeuren aan toe met deze derde generatie.
Met twee deuren extra wint de Audi A1 Sportback merkelijk aan functionaliteit en richt zich ondanks zijn dynamische naam vooral op families met kinderen.
We hadden het er over toen we de XF 2.2D testten: een goede keuze, maar misschien dat de 3.0 zescilinder diesel de betere optie is. Wanneer het budget geen struikelsteen vormt, natuurlijk.
Je zou denken dat je – als je hier met de allereerste Chinees op het Europese continent rondrijdt – minstens zou opvallen. Maar geen hond die er naar omkijkt. Deze zes à zevenzitter monovolume, die je al kunt hebben voor 12.995 euro, gaat rimpelloos op in de massa. Hij verraadt in niks z’n origine.
Waar de vorige Aveo maar een meeloper was onder de stadswagens, heeft Chevrolet de nieuwe aardig laten evolueren. Hem over het hoofd zien, zou een foute keuze zijn.
Voor wie toch dik 240 pk onder de voet wil, maar zijn geweten voelt knagen, zou de Audi Q5 het antwoord moeten zijn. Audi belooft een gemiddeld verbruik van 6,9 l/100 km, maar wat zegt de realiteit?
Achter deze discrete maar ingrijpende facelift van de Toyota Avensis gaat een belangrijke boodschap schuil. Vond u Toyota’s tot nu wat saai? Dat gaat veranderen.
Na Audi en Mercedes is het de beurt aan BMW om een compacte viercilinder in zijn roadster te brengen. Maar betekent dit dat het rijplezier er bij inschiet?
Volgend jaar schiet de BMW Clubsport Trophy uit de startblokken. Geen F1 of Le Mans, maar gericht op de gewone liefhebber van de BMW 3-serie, die zijn passie op het circuit wil beleven. Wij trokken onze raceschoenen aan.
Eind 2008 leek Opel op de rand van een faillissement. Eind 2011 krijgen we de ene na de andere nieuwe Opel voor de voeten geworpen. In Rüsselsheim verkeren ze momenteel in de vorm van hun leven, en dat is zelfs te merken aan de persconferenties.
Met elke nieuwe generatie 911 slaagt Porsche erin zijn meest mythische model een nieuw elan te geven. Van de nieuwe kunnen we na het eerste contact zeggen dat hij de beste 911 ooit is.
Geen premium product zoals de Audi Q3 of de Range Rover Evoque, maar de Mazda CX-5 heeft zo zijn eigen argumenten die hem een opmerkelijke nieuwkomer maken in het drukbevolkte compacte SUV-segment.
Meer comfort, nog minder verbruik en nog steeds de best sturende berline in zijn klasse. Eigenlijk laat de nieuwe BMW 3-serie zich ontzettend eenvoudig samenvatten: hij blijft de top.
Hoewel niet de eerste Citroën, kunnen we gerust stellen dat de DS het meest bepalende model voor het merk was. De DS5 lijkt alles in huis te hebben om zich een waardige opvolger te tonen.
De concurrentie maakt zich behoorlijk boos om Nissans supersportwagen, de GT-R. Youtube staat vol met lovende filmpjes over zijn prestaties, maar vooral zijn prijskaartje – amper 86.800 euro voor de duurste Black Edition – zet kwaad bloed bij de gevestigde waarden. En terecht.
Ja, we zweren het u: dit is de gefacelifte Mazda 3. U ziet het verschil niet? Eerlijk gezegd, wij ook niet. De facelift is op zijn Japans gedaan, waarbij elk detail is bijgewerkt.
Verkopen deed Mercedes’ vorige B-klasse, maar echt het imago van de ster uitstralen deed hij niet. Mercedes heeft wijze lessen getrokken uit het verleden, zo maakt de kennismaking met de nieuwe B-klasse duidelijk.
De missie van de Opel Zafira Tourer overstijgt de loutere vervanging van de Zafira. De nieuwkomer wil een klasse hoger spelen. De nieuwe Zafira Tourer trekt op het roverspad, om bij Ford S-Max-klanten weg te snoepen.
Zelfs al is de wil er wel, toch moeten ook wij toegeven dat een reden om (nog) geen elektrische auto te kopen, snel gevonden is. Maar met de Renault Kangoo Maxi Z.E. is dat net iets moeilijker geworden.
Verbruik, steeds weer dat verbruik. Normaal gezien is het bijzaak in een krachtpatser als de Audi S8, maar Audi maakte er terecht een hoofdzaak van. Met indrukwekkend resultaat.
We reden eerder al met de Mini E, nu mochten we ook achter het stuur kruipen van BMW’s volgende stap in de elektrische evolutie: de ActivE.
Niet enkel in de Cristal Arena huist een kampioen. Nog geen tien kilometer verder wordt de Ford Mondeo Econetic gebouwd, een eersteklas zuinigheidskampioen.
Om de meest gehoorde kritiek op zijn voorganger, de 407 in de kiem te smoren, moest de Peugeot 508 SW vooral een stuk ruimer worden achterin. En het minste wat je van Peugeot kan zeggen, is dat ze dat met 508 SW met verve hebben gedaan.
In 2008 wandelde Renault het segment van de compacte SUV’s binnen met de atypische Koleos. Zijn uiterlijk was ongewoon, evenals zijn afkomst. Maar bovenal nam zijn carrière een onverwachte wending. Daar moesten we aan denken toen we de facelift te zien en te rijden kregen.
Vergeet de X5M en de X6M, het echte M herleeft helemaal in de BMW 1M Coupé. Een ontmoeting met een indrukwekkend kleintje.
Als eerste is Peugeot klaar met een dieselhybride. Die wordt gepresenteerd in de populaire 3008 crossover, die plots ineens ook vierwielaandrijving kan aanbieden.
Voor wie de X1 van BMW een lelijk hok vindt – en dat zijn er nogal wat – is er deze versie met M-Sportpakket. Daarmee wordt deze X1 nog geen volwaardige M, maar oogt én rijdt hij wel snediger.
Optisch is hij – gelukkig – quasi helemaal dezelfde gebleven. Maar onderhuids onderging de gefacelifte Audi A5 enkele belangrijke ingrepen, waardoor hij afstand neemt van de concurrentie.
Om het gat op te vullen tussen de 2.0 HDi 160 pk en de V6 HDi met 240 pk, heeft Citroën nu ook een 200 pk sterke 2.2 HDi in het gamma.