Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Zonder ingrijpende wijzigingen door te voeren, heeft Jeep van het huidige modeljaar geprofiteerd om de Wrangler aan te pakken. Het relaas van een bijzonder lichte facelift.
Bij de vorige generatie Antara was er voor elke tevreden bezitter ook wel eentje die luidkeels zijn onvrede uitriep. Vooral het hoge verbruik en zijn lawaaierige aard deden hem liefst zo snel mogelijk vergeten. Benieuwd of deze facelift beter doet...
Nadat Renault de Gordini-badge toevoegde aan zijn sportieve RS-modellen, krijgen ook de andere die behandeling. De sympathieke Wind roadster is er zo eentje.
Tien maanden na de lancering van de nieuwe Swift, duikt er opnieuw een turbodiesel op onder de motorkap. Het gaat nog steeds om de 1.3 DDiS van Fiat-origine, maar hij is onder handen genomen.
Wie al eens met een Leon Cupra of zelfs een FR heeft gereden, zal het graag bevestigen: met hun respectieve 240 pk en 211 pk gaan ze al best aardig vooruit.
VW stoft de Kever-erfenis nog eens af en begint aan een nieuw hoofdstuk met deze Beetle. De tweede revival al, en èèn die bewonderende blikken wist los te weken.
Het gestileerde ‘Porsche’ schrift onderaan de flanken van deze Cayman, verraden dat het om de R gaat. De R die staat voor krachtiger, leuker, sneller. Een belevenis.
Jaguar blaakt momenteel van gezondheid, en heeft dat voor een deel te danken aan de XF. Diens facelift, en vooral de komst van een kleine 2.2 diesel, beloven alleen maar meer goed nieuws.
Eindelijk hebben we ons achter het stuur kunnen wurmen van de Range Rover Evoque, de eerste luxe compacte SUV van de Britse terreinspecialist.
Achter wat een facelift lijkt, schuilt in feite een geheel nieuwe 1-serie. BMW hoopt zo het succes van het vorige model verder te zetten, want 70% van de 1-rijders ontdekten zo voor het eerst een BMW.
De Audi A6 Avant heeft alles in huis om uit te groeien tot de beste premium-break. Al moet je vooral gereden hebben, om dat te ondervinden.
Goed een jaar nadat we de eerste berichten van Fords eerste elektrisch aangedreven voertuig mochten vernemen, kunnen we écht met de Ford Transit Connect Electric proefrijden… Wordt dit de postbezorger van morgen?
Het verhaal wil dat topman bij GM (Bob Lutz) jaren geleden een proefrit maakte met een elektrische auto, de toenmalige EV1. Onderweg strandde hij met een lege batterij. Omdat dit niet naar zijn zin was, stelde hij dat zo’n wagen ongeschikt om te commercialiseren.
De V60 is voor Volvo redelijk revolutionair. Dit is namelijk de eerste keer dat een break van het Zweedse merk wat sportiever mag zijn en wat minder volumineus. We legden de D3 op de proefbank.
Na de Q5 gaat Audi haar Q-gamma verder downsizen, ziehier, de Q3. Hij werd nog kleiner dan zijn broers maar het lastenboek bleef erg gelijkend.
Hyundai is vandaag wereldwijd het vijfde grootste merk en dan is het volkomen normaal dat je fleetambities koestert. Hyundai wil voortaan de grootste Duitse tenoren op eigen terrein bekampen en neemt de leasemarkt in het vizier.
Van een (bijzonder) sexy concept, is de Citroën Survolt intussen uitgegroeid tot een rijdend laboratorium. Het doel: een elektrische racewagen ontwikkelen. Zoals we mochten merken: zèèr interessant.
Met zijn Skyactiv-motoren heeft Mazda het huiswerk van Rudolf Diesel en Gottlieb Daimler overgedaan. Met indrukwekkend resultaat, zowel voor de diesel- als voor de benzinemotor.
Dit jaar vieren we een halve eeuw Renault 4, de meest geproduceerde Franse auto ooit. En ergens in Frankrijk vond een gekkerd het een leuk idee dit te vieren met een R4 met 250 pk. Waar is dat feestje?
De nieuwe Focus is nog maar goed op de markt, of Ford breidt het gamma al uit met een break (Clipper). Een overtuigende keuze, zo bleek na een testrit.
In 1996 lanceerde Mercedes de eerste generatie SLK. Een meesterwerk, want Mercedes bracht niet alleen de glamour terug via de SLK, maar introduceerde ook het harde vouwdak. Hoever zijn we sindsdien opgeschoten?
Tot nu toe was 112 pk het hoogste dat je van een Mini diesel mocht verwachten. Dat wijzigt met de 143 pk sterke 2.0 in de Cooper SD, die de zuinige evenknie wil zijn van de Cooper S.
BMW scoort met de 3-serie coupé, Audi met de A5.
De DS3 was een succesvol begin van Citroëns DS-verhaal. Dat krijgt nu een vervolg met de DS4, op basis van de Citroën C4.
We hebben er een tijdje op moeten wachten, maar eindelijk is er terug een echte VW Golf cabrio. En die blijkt meteen goed voor alle seizoenen.
Mercedes’ E-klasse is nog maar 2 jaar op de markt, maar in het klassieke rijtje – BMW 5, Audi A6 en Mercedes E – is hij al het oudje. En dus heeft Mercedes enkele motoren onder handen genomen.
Hij staat hoog op zijn poten, telt 5 deuren en is meer dan 4 meter lang. Niet moeilijk dat de Countryman het soms moeilijk heeft om Mini-liefhebbers te overtuigen.
Onder de coupé-cabrio’s voor 4, is de Peugeot 308 CC zowat de graadmeter. En die referentie onderging net een verjongingskuur. Mooi, met een lente die zich steeds meer aankondigt als een pre-zomer.
De XF krijgt een facelift. Tot zover niets nieuws. Maar onderhuids bereidt Jaguar een heuse revolutie voor. Zo krijgt een 2.2 viercilinder turbodiesel een plaats onder de kap. Wij konden hem al even proefrijden, in prototypevorm.
Met de Touareg Hybrid sluit Volkswagen mooi aan bij de ‘milieuvriendelijke SUV’ hype. Zuiniger dan een V8, maar met behoorlijk wat pit.
De A7 Sportback is èèn van de sierlijker creaturen in de Audi-stal. De 3.0 TDI is de onvermijdelijke beste keuze, al moeten we daar met de combinatie voorwielaandrijving en Multitronic toch enkele bedenkingen bij maken.
In afwachting van de Evoque – we trappelen al – is de voorlopig kleinste onder de Land Rovers onder het mes gegaan. Nodig, want de concurrentie in zijn segment wordt steeds scherper.
Eindelijk hebben we kunnen rijden met de nieuwe Ford Focus. Die behoudt de rijdynamiek van het vorige model, maar voegt uiterlijk wat meer piment toe. Wat volgde was een aangename kennismaking met de 2.0 TDCi (163 pk).
Enkele weken geleden lieten we u al een eerste keer kennismaken met de nieuwe Peugeot 508. Bij onze tweede kennismaking trokken enkele motoren de aandacht.
Met de eerste zonnestralen in het land kan de voorstelling van de nieuwe Mercedes SLK niet beter vallen. Al moesten wij nog de zon op Tenerife opzoeken voor de eerste testritten.
De tweede generatie Seat Alhambra moet (hopelijk) opnieuw klanten aanvoeren in een segment dat door Jan en alleman verlaten leek.
Helemaal tegen het einde aan van de carrière van de huidige Audi A3, verschijnt het leukste model: de RS 3. Onze eerste bevinding: een toppertje. Het design ligt volledig in de lijn die we de jongste jaren van zowel Audi als van zijn RS-modellen gewend zijn: sober, functioneel sportief.
Het is even wennen, het ‘kikkersmoeltje’ en de gedrongen stoerheid van Nissans jongste cross-over, de Juke. Maar dat was ook de bedoeling. Om uit de band te springen in het doorgaans veel te brave segment van de klassieke SUV’s.
Fords vernieuwde Mondeo gaat vooruit. Niet alleen letterlijk, met zijn 163 pk sterke 2.0 TDCi, maar ook figuurlijk, met zijn fel verbeterde interieur. En als Clipper is hij handig als geen ander.
Nog maar goed een jaar geleden kreeg de Opel Corsa een grondige gezondheidskuur. Motoren, chassis en stuurinrichting werden up to date gebracht. Na de binnenkant, heeft Opel zich nu ook om de buitenkant bekommerd.
Hyundai rust zijn populaire ix35 SUV uit met een een nieuwe basisdiesel. Een 1.7 die slechts 115 pk heeft voor 1,5 ton auto. En toch nemen we onze hoed af.
Eèn auto die er twee moet vervangen. De Peugeot 508 vervangt niet alleen de 407, maar meteen ook de 607. Geen makkelijke taak.
De nieuwe Astra Sports Tourer zweeft tussen sportief en klassiek. Zeker in deze uitvoering: mét de 160 pk sterke tweeliter diesel, mét zestrapsautomaat, mét Sports-pakket en een hele rist andere opties en extra’s.
Met zijn tegengesteld openende deuren, weet de Opel Meriva de aandacht naar zich toe te trekken. En met zijn 95 pk sterke 1.3 CDTi Ecoflex heb je op papier een winnaar.
De nieuwe Audi A6 voert ons van het ene hoogtepunt naar het andere. Qua design, techniek en luxe bereikt Audi met deze A6 een nieuw summum. De scheidingslijn met de A8 wordt dun.
San Diego, USA, is het theater van onze eerste kennismaking met de Mercedes CLS 63 AMG. Zoveel haast als wij hadden om achter het stuur te schuiven, zo gehaast wil deze nieuwe AMG vooruit gaan. Al kan je er ook mee cruisen.
De BMW 6 cabrio is zo goed geslaagd, dat hij me zelfs in stilstand reeds vrolijk maakt. Geloof me, rijdend met de V8 twinturbo in de 650i, wordt het alleen nog beter.
Maar geniet met mate. Dat is het devies dat ons bijblijft na de test met de Abarth 500 EsseEsse.
Goed 10 jaar heeft de Sharan moeten wachten op aflossing. De oorzaak? Grote monovolumes hebben enorm aan populariteit ingeboet. Met de nieuwe Sharan waagt Volkswagen zich toch nog eens aan het avontuur.
Hoe zou Sir Alec Issigonis de jongste Mini-creaturen aanzien? De Hatch is er ontegensprekelijk meer bourgeois op geworden, maar zijn commercieel succes heeft elke criticaster de mond gesnoerd. Aan de Countryman om hetzelfde te doen. Maar dan met een ander publiek...