Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
U weet dat de Porsche 911 voor veel constructeurs de sportieve referentie is. Al zijn hele leven staat hij aan de top, aanvallen af te slaan die de concurrenten beraamd hebben. Soms lukt dat, maar dan antwoordt Porsche met een nieuwe generatie 911 en draait de wereld weer als voorheen.
Dit is de vierde Porsche 911 in de geschiedenis die de GT2-badge krijgt, maar de eerste die daar de RS-badge aan toevoegt. Waar GT2 al synoniem staat voor ‘wild’, maakt de RS-toevoeging hem quasi ontembaar.
Het lijkt zo niet, maar Porsche heeft zijn 911 duchtig onder handen genomen. Er is sprake van een resolute breuk met de traditie. Voor het eerst krijgen de Porsche 911 Carrera en Carrera S standaard al een turbo mee.
Wie heeft er in hemelsnaam een cabrio nodig met 500 pk? Een vraag die alleen positief te beantwoorden is wanneer je ermee gereden hebt.
Mike Tyson, Ben Johnson, Lance Armstrong, Justine Henin, Michael Jordan,… De sport loopt vol met sterren die hun comeback zagen mislukken. Bij deze Porsche is dat niet het geval.
Afgaande op de communicatie van Porsche legt de 911 de lat weer een flink stuk hoger. Enkel een doorgedreven testrit kan uitsluitsel brengen of dit realiteit dan wel marketingpraat is.
Met elke nieuwe generatie 911 slaagt Porsche erin zijn meest mythische model een nieuw elan te geven. Van de nieuwe kunnen we na het eerste contact zeggen dat hij de beste 911 ooit is.
Ook deze 992-generatie van de Porsche 911 krijgt weer een Carrera T. Is deze lichtgewicht-Carrera met manuele bak en zonder achterbank de poor man’s GT3 die je wil? Autoscout24 trekt op onderzoek!
Porsche heeft de Macan opgefrist en een nieuwe T-versie aan het gamma toegevoegd. Die combineert de kleinste motor met het sportiefste chassis. Het ideale recept?
Porsche had al een 718 Cayman GT4, maar die krijgt nu een extra duwtje in de rug als GT4 RS. Betekent nog meer naam ook nog meer plezier? Wij zochten het uit.