Een auto waarmee je zowel kan cruisen als ontzettend hard mee kan, dat is de Porsche 911 Turbo Cabrio in een notendop. Met 350 pk heeft een gewone 911 cabrio al voldoende in huis om indruk te maken, bij de Turbo loopt dat potentieel op tot 520 pk. Wie de 911 Turbo als cabrio wil, is minstens 182.000 euro kwijt. Een enorme som, waarvoor je ten opzichte van de gewone 911 Turbo bovendien een stukje van je comfort opoffert door de verstevigingen aan het chassis. Waarin schuilt dan de meerwaarde van de cabrio?
Daarvoor moet je achter het stuur plaatsnemen. Pas dan begrijp je hoe deze razende roeland spelenderwijs zijn klasse etaleert. Snelwegen, landwegen, kronkelwegen, hij verslindt ze allemaal. Al wat hij op zijn weg vindt, is in een zucht nog slechts een stip in de achteruitkijkspiegel. Maar evengoed kan je rustig cruisen en van de omgeving genieten. Het moment ook waarop zijn Burmester sound systeem tot zijn recht komt. Een auto met twee gezichten, deze Porsche 911 Turbo Cabrio.
Zuiniger dan gedacht
Je hoeft maar je rechtervoet te beroeren en je vliegt van 90 km/u naar 160. Dat is dan nog maar de gewone krachtontplooiing. Met het Sportchrono pakket houdt de 911 er nog een sport- en comfortstand op na. In sport verandert de Turbo van wild dier in roofdier. Wie waarde schenkt aan zijn rijbewijs, springt hier best omzichtig mee om. 100 km/u haalt hij dan in 3,3 seconden, en de top ligt bij 315 km/u.
Gemiddeld geeft Porsche een verbruik op van 9,9 l/100 km (CO2: 231 gr/km), wij haalden 11,5 l/100 km. Daarmee haspelden we 200 kilometer af, waarbij we een minimum verbruik van 7,5 l/100 km op de snelweg haalden. Onder 10 l/100 km blijven, bleek in de praktijk niet eens zo moeilijk. Wie had dat ooit gedacht van Porsche? Dus waarom? Omdat het leuk is natuurlijk.