Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Zeven jaar na Tesla staat Porsche klaar met zijn eigen elektrische auto. De Porsche Taycan is een prestigieus antwoord op Tesla. Was het wachten de moeite?
Zelf racen blijft een droom, alleen staat meestal het vereiste budget in de weg. Toch kan het ook betaalbaar. Verslag uit de koers van achter het stuur van een Porsche Boxster tijdens het Motorsport XL Weekend in Zolder.
De Porsche Boxster mag zich sinds kort verheugen op de spannende Spyder die het gamma aftopt. Wie die versie met een dak wil, richt zich tot de Porsche Cayman GT4. Ze delen beide dezelfde technische basis, waarbij een ongelofelijke zescilindermotor. Die plaatst de andere versies in de schaduw.
U was niet bij de 1.948 gelukkigen die zich een Porsche 911 Speedster op de kop konden tikken? Misschien kan u dan enig soelaas vinden in de Porsche 718 ‘Boxster’ Spyder. Op papier volgt die hetzelfde recept als zijn grote broer, met inbegrip van de zescilindermotor.
Nee, de Porsche 911 generatie 991 is in 2019 nog niet helemaal uit de catalogus verdwenen. Hij bestaat voort in deze Speedster, die in beperkte productie doorloopt. Eigenlijk is hij het vuurwerk waarmee Porsche deze generatie 911 uitzwaait.
U weet dat de Porsche 911 voor veel constructeurs de sportieve referentie is. Al zijn hele leven staat hij aan de top, aanvallen af te slaan die de concurrenten beraamd hebben. Soms lukt dat, maar dan antwoordt Porsche met een nieuwe generatie 911 en draait de wereld weer als voorheen.
De Porsche Macan krijgt een make-over. Tegelijk laat Porsche de techniek en de mechaniek evolueren, om de rijdynamiek verder te verfijnen.
Let niet op die kleine rode, daar hebben we het binnenkort nog over. Vandaag willen we het hebben over de grote grijze. De Porsche Panamera Sport Turismo. Die kregen we in Turbo-versie mee, om de 917 bij te kunnen houden.
Dit is de vierde Porsche 911 in de geschiedenis die de GT2-badge krijgt, maar de eerste die daar de RS-badge aan toevoegt. Waar GT2 al synoniem staat voor ‘wild’, maakt de RS-toevoeging hem quasi ontembaar.
Genoeg met die Amerikaanse rommel, Batman wil een Porsche. En wel deze: de Kremer K3 R. We zetten er Keulen mee op stelten.
De leukste ontmoetingen komen vaak onverwacht. Zo had ik mij er compleet niet aan verwacht als een blok te vallen voor de Porsche Panamera diesel toen ik de test inplande.
Een nieuwe rubriek in AutoScout24 Magazine: we richten de schijnwerpers op een auto die dit jaar 30 wordt. En zo officieel de nieuwe oldtimerleeftijd bereikt. We beginnen met de Porsche 928.
Het lijkt zo niet, maar Porsche heeft zijn 911 duchtig onder handen genomen. Er is sprake van een resolute breuk met de traditie. Voor het eerst krijgen de Porsche 911 Carrera en Carrera S standaard al een turbo mee.
Wie heeft er in hemelsnaam een cabrio nodig met 500 pk? Een vraag die alleen positief te beantwoorden is wanneer je ermee gereden hebt.
Afgelopen zomer liet Porsche een facelift debuteren op de Cayenne. Intussen krijgen alle versies van de grote SUV die aanpassingen. Nu is het de beurt aan de Porsche Cayenne GTS, die we onder handen mochten nemen.
Hoewel Porsche door vriend en vijand wordt gezien als het sportwagenmerk par excellence, slijt de fabrikant uit Zuffenhausen vandaag meer SUV’s en luxelimousines dan echte sportwagens.
Dit weekend nemen Porsche en Toyota het op tegen vaste waarde Audi in de 24 Uren van Le Mans. Allen met hybrides, maar met grote verschillen. Volg de gids.
Mike Tyson, Ben Johnson, Lance Armstrong, Justine Henin, Michael Jordan,… De sport loopt vol met sterren die hun comeback zagen mislukken. Bij deze Porsche is dat niet het geval.
Met de 918 Spyder gaat Porsche zo ver als het sportwagenmerk kan met zowel zijn prestatiezucht, als met de mogelijkheden van hybride technologie. De Panamera e-hybrid gaat ook heel ver, en zal voor de meeste bedrijfsleiders al ruim volstaan voor hun dagelijkse verzuchtingen.
Dit jaar heeft Porsche beslist om de Salonbezoekers te verwennen. We krijgen immers recht op twee Europese primeurs, en niet van de minste…
Hoe toevallig: samen met de nieuwe Mercedes S-klasse heeft Porsche zijn Panamera een flinke facelift gegeven.
Lichter, eerlijker en minder op zoek naar een compromis. De nieuwe Porsche Cayman S heeft eigenlijk maar één echte concurrent: de 911. Wel is hij zo’n 25.000 euro goedkoper.
Porsche rijmt niet echt met diesel, maar in de Panamera blijkt die cocktail toch verrassend goed te werken.
Afgaande op de communicatie van Porsche legt de 911 de lat weer een flink stuk hoger. Enkel een doorgedreven testrit kan uitsluitsel brengen of dit realiteit dan wel marketingpraat is.
Met elke nieuwe generatie 911 slaagt Porsche erin zijn meest mythische model een nieuw elan te geven. Van de nieuwe kunnen we na het eerste contact zeggen dat hij de beste 911 ooit is.
Het gestileerde ‘Porsche’ schrift onderaan de flanken van deze Cayman, verraden dat het om de R gaat. De R die staat voor krachtiger, leuker, sneller. Een belevenis.
Verstokte zonaanbidders kan het niet snel genoeg gaan. Nauwelijks komt de zon even door de wolken, of zij ontdoen zich al van allerlei overtollige kleding. Zij nemen dan ook uitsluitend een cabriolet in overweging. En dan een die zich liefst snel van zijn lastige stofjas laat bevrijden.
Na het succes van de EV6 en EV9 wil Kia met de EV3 de elektrische auto beschikbaar maken voor het grote publiek. De EV3 biedt slimme tech, een ruime koffer en tot 605 km range.
Ford is terug met de beroemde Capri. Deze keer is hij echter omgetoverd tot een elektrische crossover met een actieradius tot 627 km. Dom? Of een geniaal idee?
De komende 6 maanden parkeert AS24 een Mercedes EQE in de testgarage om de elektrische berline door en door te leren kennen. Tijd voor de introductie!