Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Met de nieuwe Taigo volgt Volkswagen de trend van de SUV-coupés. De crossover is lager maar ook langer dan de T-Cross, maar offert zijn interieurruimte niet op voor het design. Maar heeft het Duitse gamma echt nood aan nog een compacte SUV?
Voor de tweede keer meet Volkswagen zijn Golf Variant een ruiger jasje aan. Is deze Golf Alltrack de avontuurlijke gezinsvriend die hij beweert te zijn?
Geen nieuwe generatie Golf zonder nieuwe generatie Golf R. Staat die nog steeds bovenaan de voedselketen? Autoscout24 gaat op onderzoek.
Na 17 jaar werd de Volkswagen Caddy vorig jaar eindelijk volledig vernieuwd. Kan de bestelbreak nog potten breken in deze SUV-tijden?
De vorige Golf GTI Clubsport was een ijzersterke machine. Is dat bij deze nieuwe generatie opnieuw het geval? Autoscout24 zoekt het uit!
Volkswagen voorziet zijn grote Touareg van een plug-inhybride aandrijflijn en maakt hem sportiever. Geslaagde gok of gemiste kans?
Bij de facelift van de Tiguan vorige zomer introduceerde Volkswagen een heuse R-variant op zijn SUV. Autoscout24 voelt deze 320 pk sterke VW Tiguan R aan de tand.
Na de ID.3 breidt Volkswagen zijn volledig elektrische aanbod uit met de nieuwe ID.4, een SUV met gezinsambities. Een extra strijdwapen in de elektrische revolutie van VW?
De Volkswagen Golf is aan zijn achtste generatie toe, de Golf GTI dus ook. Hoe het vandaag met de GTI-stamvader is gesteld? Autoscout24 zoekt het uit.
Een nieuwe generatie Golf, dat betekent een nieuwe generatie Golf GTI. Maar VW heeft sinds de vorige generatie een hybridevariant: de Golf GTE. Ook die steekt nu in het nieuw, en Autoscout24 leende alvast even de sleutels van een exemplaar.
Bij de facelift van de Arteon besliste Volkswagen om de daklijn van zijn vierdeurscoupé te verlengen en er een shooting brake van te maken. Slaagt deze originele en ruimere Arteon Shooting Brake erin om het nuttige aan het aangename te koppelen?
Volkswagen kiest resoluut voor de elektrische auto met deze nieuwe ID.3. Die wil de elektrische auto bereikbaarder maken, maar kan hij de overstap naar elektrisch versnellen?
Volkswagen gooit haar T-ROC in de mixer met de ter zielen gegane Golf Cabrio voor de creatie van de T-ROC Cabrio. Een succesformule?
Ja, wij willen een groene auto. Smoorverliefd zijn we op deze VW Passat Alltrack in boswachterspak. Weg met de SUV.
De achtste generatie van de Volkswagen Golf is eindelijk onder ons. Zoals we dat gewoon zijn, lijkt er op het eerste gezicht niet veel te veranderen. Terwijl er eigenlijk toch veel wijzigt.
Net geen 400 kilometer gereden en gemiddeld 1,7 l/100 km verbruikt. Hoe doe je dat? Door de plug-in hybride Volkswagen Passat GTE optimaal te benutten.
Daar stonden we, al helemaal klaar om de ballon te doorprikken. Die ‘Sport’ in de letter SUV, dat is tot nu toe nooit goed ingevuld. Dat zou met de VW T-Roc R niet anders zijn. Maar we hebben onze mening moeten bijstellen. Relaas van een zeer gesmaakte kennismaking.
De Volkswagen Golf GTI TCR haalt zijn inspiratie uit de GTI TCR… racewagen. Volkswagen was zo vriendelijk ons er enkele rondjes Portimao mee te gunnen.
Nog dit jaar laat Volkswagen de nieuwe Golf zien, generatie 8 zal dat dan zijn. Maar eerst is het tijd voor een spectaculair afscheid van Golf 8, in de vorm van deze GTI TCR.
Met de Arteon heeft VW het als grote speler gewaagd om enkele premiummerken de loef af te steken op enkele vlakken, waarbij ook nieuwe technologie. De nieuwe VW Touareg wil dat ook doen, en vertoont nog meer ambitie.
We hadden gedacht dat de VW Arteon de opvolger was van de Passat CC, maar eigenlijk vervangt hij eerder de Phaeton bovenaan de hiërarchie van VW. De Arteon vertoont niet alleen premiumambities, maar hij heeft ook alle troeven aan boord om die ambities waar te maken.
Eindelijk! Nadat VW ons eerst zin deed krijgen met een concept op basis van de vorige Beetle en in 2014 let een concept op het huidige model, is er nu eindelijk een ‘alleterreinversie’ met de VW Beetle Dune. Alhoewel, alleterrein?
Meer stijl, meer technologie, meer vermogen… Terwijl er nauwelijks wat veranderd lijkt bij de eerste update van de Volkswagen Up, heeft VW er toch heel wat ‘meer’ in gekregen. Waarbij dit: een nieuwe 1.0 turbomotor.
De eerste Volkswagen Tiguan was met 2,8 miljoen verkochte exemplaren al een heel aardig verkoopssucces, ondanks een uiterlijk dat niet meteen overtuigde. Wat nu VW dat probleem uit de wereld heeft geholpen?
Volkswagen had met de Tiguan meteen een aardige verkoper vast in het compacte SUV-segment. Vanaf april is de nieuwe generatie beschikbaar, een model dat hoge verwachtingen op de schouders torst. We mochten er al even mee in de sneeuw stoeien.
Nu dieselgate VW in een wurggreep houdt, is het uitkijken naar de uitweg die de groep kan vinden. Eén oplossing heeft het al in handen: de onwaarschijnlijk competente Golf GTE.
Met de Passat GTE lanceert Volkswagen zijn tweede plug-inhybride, heet op de hielen van de gelijknamige Golf. De combinatie van verbrandings- en elektromotor belooft 1100 km autonomie.
De hele zomer lang gaan we in op een vraag die geregeld terugkeert: wat wordt de oldtimer van morgen, waarin kan ik investeren? Elke week presenteren we u drie youngtimers die net het statuur van oldtimer krijgen of gekregen hebben.
Geen vijf jaar na de introductie van de Touran 2 maakt VW een nieuwe versie van zijn compacte MPV wereldkundig. Kwestie van de concurrentie ook met de derde generatie voor te blijven.
verhoogde breaks. Bovendien, zo belooft VW, gaat het om meer dan wat opsmuk maar kan hij u echt uit enkele netelige situaties redden.
Ze hebben afgezien door de komst van compacte monovolumes en SUV’s, maar de leasingmarkt houdt het segment van de klassieke berlines nog overeind. Daar zijn met de nieuwe VW Passat en de al even nieuwe Ford Mondeo twee moeilijke keuzes bij gekomen. Wat geeft een rechtstreeks duel?
De VW Scirocco R, dat betekent 280 pk in een carrosserie waar de testosteron van afspat. Waar we doorgaans blij zijn daar een DSG-versnellingsbak in aan te treffen, is dat hier niet het geval.
Wanneer VW een nieuwe versie van de Passat voorrijdt, verwachten we eigenlijk niet meer dan een verbeterde versie van het bestaande model. Het vermijdt ontgoochelingen. Alleen heeft VW nu voor een onverwachte bonus gezorgd.
De VW Scirocco kreeg nieuwe Euro6-motoren, een facelift en een sportieve R-versie.
Of liever, de VW Up GTE, want het gaat hier om een elektrische auto. Hij lijkt onschuldig, maar de elektrische Up verbergt een kolkend karakter dat ons terugvoert naar de jaren ‚80.
Met nieuwe motoren en spitstechnologie, vindt de Volkswagen Polo zijn twee adem.
Goed, u wil dus een auto die u doet rillen van plezier. Die vintage uitademt maar geen oldtimer is. En hij mag u iets kosten. Dan moet u nu vooral verder lezen.
Wij houden enorm van de VW-busjes, van de eerste generatie tot de huidige. Maar deze T3 in XXXL-formaat uit Berlijn is helemaal te gek. Hij kreeg de naam 'Louise' mee.
De VW Golf bestaat nu ook 100 procent elektrisch. Hij wordt zo het tweede wapen dat Wolfsburg in de strijd gooit om de CO2-uitstoot te verlagen. Dit jaar viert de VW Golf zijn veertigste verjaardag.
Al in zijn eerste volledige jaar in het wereldkampioenschap rally, heeft Volkswagen de wereldtitel naar huis gehaald. Om dat te vieren is er deze straatversie van de Polo, gelimiteerd op 2.500 stuks.
Het gamma van de zevende generatie van de VW Golf breidt gestaag uit. In het najaar komt de Variant eraan, met in zijn zog de superzuinige TDI Blue Motion.
Nadat Volkswagen eerder een hoofdrol opeiste in de commercialisering van de dieselauto, wil het merk ook in de groene revolutie zijn part hebben.
Waar de zesde generatie van de Volkswagen Golf GTI nog wat de mist in ging door zijn haperende voortrein, kunnen we de zevende generatie een echte ‘grand cru’ noemen. En wij mogen dat zeggen, want wij hebben geproefd.
Hoe rijdt Volkswagens revolutionaire XL-1? Vooral, hoeveel verbruikt hij in het echt? Wij mochten het zelf ondervinden rond Genève, en kwamen uit op 2,2 l/100 km. Wie doet beter?
‘Opgelet, slipgevaar’ is wat het display zegt wanneer we de sleutel in het contact omdraaien. Maar onze Golf is uitgerust met de 4Motion vierwielaandrijving, dus dat helpt.
Volkswagen palmt meteen twee stands in om het publiek kennis te laten met de nieuwtjes in het gamma en een greep uit de recentste technologie. Uiteraard staat de Golf 7 in het middelpunt van de belangstelling.
Ja, we weten het. Dit is plots een oude Golf, nu de zevende generatie op het toneel is verschenen. Maar er was een goede reden om met plezier achter het stuur te kruipen van deze Golf cabrio. Die reden telt drie letters: GTI.
Het C-segment wordt wel vaker het Golf-segment genoemd. Daar is een reden voor: de Golf is gewoon de populairste. Als VW hem vernieuwd, moet het merk er wel voor zorgen dat hij blijft overheersen. Hoe zit dat met de TDI?
Hij ziet er uit alsof hij al een eeuwigheid op onze wegen rondtoert. En daarmee is de zevende opnieuw een echte Golf. Alleen is hij onderhuids flink veranderd.
De Volkswagen Amarok heeft een hoog Country life-gehalte. Voor wie op het platteland woont - of zich daar waant - is dit de ideale duivel-doet-al. Zijn naam betekent ‘wolf’, en voor één keer mag het beest mee met de jager.
MG viert zijn honderdjarig bestaan met de komst van een 510 pk sterke roadster met vleugeldeuren. Alsof dat nog niet genoeg is, is die Cyberster ook nog eens betaalbaar en... volledig elektrisch! Is het daarom een goede cabriolet?
Skoda breidt zijn elektrische gamma van onder naar boven uit met de nieuwe Elroq. Deze elektrische crossover is gebaseerd op zijn grote broer, de Enyaq, met twee grote verschillen. Hij is kleiner... en veel goedkoper!
Met de nieuwe Mini Aceman slaat het merk twee vliegen in één klap. Het is een kleine crossover die aantrekkelijk moet zijn voor diegenen die de Mini 5-deurs te vreemd vinden en voor diegenen die een kleine elektrische auto willen. Weet hij echter te verleiden?