Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Met de Passat GTE lanceert Volkswagen zijn tweede plug-inhybride, heet op de hielen van de gelijknamige Golf. De combinatie van verbrandings- en elektromotor belooft 1100 km autonomie.
Ze hebben afgezien door de komst van compacte monovolumes en SUV’s, maar de leasingmarkt houdt het segment van de klassieke berlines nog overeind. Daar zijn met de nieuwe VW Passat en de al even nieuwe Ford Mondeo twee moeilijke keuzes bij gekomen. Wat geeft een rechtstreeks duel?
Wanneer VW een nieuwe versie van de Passat voorrijdt, verwachten we eigenlijk niet meer dan een verbeterde versie van het bestaande model. Het vermijdt ontgoochelingen. Alleen heeft VW nu voor een onverwachte bonus gezorgd.
De vorige Passat benaderde al aardig het hoogst mogelijke niveau in de middenklasse, de nieuwe Passat doet nog iets beter. Veel kleine veranderingen, maar ze maken wel een behoorlijk verschil.
En plots wil iedereen een coupé met vier deuren: in een breed uitgesmeerde marketingcampagne maakt Mercedes zich momenteel – zo lijkt het toch – vrolijk over de VW Passat CC. Tenslotte waren het de Stuttgarders, die met de CLS tot voor enkele jaren dit segment opnieuw ontsloten.
In een wereld gedomineerd door elektrische auto's en SUV's, is Volkswagen terug met de Passat. Een grote, praktische en comfortabele stationwagon met, desgewenst, een plug-inaandrijflijn.
Na 8 jaar is de Volkswagen Tiguan terug, helemaal nieuw en verbeterd. De populaire SUV krijgt meer tech, een opgefrist interieur en is ook schoner dankzij de hybridemotoren. Een winnend recept?
De ID.7 is het vlaggenschip van het EV-gamma van Volkswagen. Met vernieuwde tech onder de kap en een range tot 700 km. VW heeft dan ook hoge verwachtingen. Droom of werkelijkheid? Autoscout24 doet de test.