Het Taiwanese bedrijf Sanyang presenteerde midden jaren ‘50 op haar thuismarkt haar eerste scooters, die aanvankelijk in samenwerking met Honda ontstonden. Aan het begin van de jaren ‘90 begon de fabrikant haar scooters vervolgens ook in Europa te verkopen onder het merk Sym. Er werden echter ook quads met een grote cilinderinhoud en kleine motorfietsen in de collectie opgenomen.
Als instapmodel onder de scooters van Sym werd in de 50 cc-klasse de Symply gepresenteerd. Deze was met zijn gewicht van iets minder dan 100 kg één van de lichtste scooters van de fabrikant. Scooters in een klassieke look bracht Sanyang met zijn retromodellen Sym Fiddle en Sym Allo in de handel. In de stijl van moderne stadsscooters waren bovendien ook nog de Sym Mio, de Sym Jet BasiX en de Sym Orbit in de collectie opgenomen. Sportscooters van Sym waren er ook, en wel met de series Red Devil, Jet4 en de scooter Jet SportX. Als scooter met extra grote banden werd bovendien de Sym Symphony met 16 inch banden gepresenteerd. De meeste scooters uit de 50 cc-klasse van Sym waren ook in een snorfietsversie met een beperktere maximumsnelheid verkrijgbaar.
In de klasse van de 125 cc scooters presenteerde de fabrikant stadsscooters met een vermogen van 9,3 kW zoals de Sym VS en de Sym Joyride Evo. Met de Sym HD Evo verscheen er in de 125 cc-klasse eveneens een scooter van Sym met extra grote banden op de markt. De topmodellen waren de 150 cc scooters Sym CityCom en GTS Evo. In de klasse van de lichte motoren waren de Aziaten met de sportmotorfiets Sym Wolf SB12 Ni vertegenwoordigd. De quads van Sanyang werden onder de naam Sym QuadLander en QuadRaider verkocht en hadden een cilinderinhoud tussen de 300 en 600 cc.