Niels
Bij de aankoop van mijn BMW X5 45e werd ik vriendelijk geholpen door Sam. Hij gaf een professionele indruk en nam de tijd om al mijn vragen te beantwoorden. Tijdens de aankoop heb ik specifiek gevraagd of de auto schadevrij en in originele lak was. Dit werd tot tweemaal toe met een volmondig "ja" bevestigd. Dit gaf mij het vertrouwen dat ik een auto kocht die aan mijn hoge verwachtingen voldeed.
Helaas bleek dit vertrouwen onterecht. Kort na de aanschaf ontdekte een specialist, tijdens het polijsten van lichte gebruikerssporen, dat de auto wél schade had gehad en deels opnieuw was gespoten. De kwaliteit van het herstelwerk was matig en bij nader onderzoek kwamen er meerdere gebreken aan het licht, zoals slecht spuitwerk, spuitnevel, en spanning in de carrosserie.
Na contact met de eigenaar, Constantijn, bleek dat hij al op de hoogte was van deze schade. Zijn verklaring was dat het volgens hem "netjes opgelost" was, maar dit was niet vooraf met mij gedeeld. Shift Up beschouwt “schade” enkel als ongevallen- of structurele schade, en optische reparaties vallen daar volgens hen niet onder. Dit verschil in interpretatie is nooit gecommuniceerd, wat bij mij heeft geleid tot een flinke teleurstelling.
Constantijn bood als oplossing aan om de achterbumper opnieuw af te stellen en rechtsachter te polijsten. Echter, ik heb nooit een probleem ervaren met de montage van de achterbumper, en het voorgestelde polijsten zou de diepere schade of de matige kwaliteit van het eerdere herstelwerk niet oplossen. Deze gebreken zijn namelijk over meerdere delen van de auto verspreid en niet simpelweg weg te poetsen.
Mijn advies: als je overweegt hier een auto te kopen, zorg dat je zwart-op-wit laat vastleggen dat de auto schadevrij en niet gespoten is. Vertrouw niet alleen op mondelinge beloften, want die blijken weinig waard.
Ik ben teleurgesteld in de transparantie en service van Shift Up en zou deze garage helaas niet aanbevelen.